مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از رشد 95 درصدی پرونده‌های قصورات پزشکی استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 08 November 2015
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از رشد 95 درصدی پرونده‌های قصورات پزشکی استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

دکتر اَرتین کمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، از بررسی 975 جسد در نیمه ابتدای امسال در مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بررسی 1040 جسد، کاهش شش درصدی داشته است.

وی همچنین از قتل 13 نفر با استفاده از سلاح سرد در استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد چهار نفر زن و 9 نفر مرد بوده‌اند.

کمالی اظهار کرد: تعداد موارد قتل با سلاح سرد در نیمه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قتل 10 نفر، سه مورد افزایش داشته است.

این مسئول از مرگ 65 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد هفت نفر زن و 58 نفر مرد بوده اند که تعداد آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 74 نفر 12 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از فوت 32 نفر در استان در نیمه ابتدای سال بر اثر حوادث ناشی از کار خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تنها یک نفر زن و باقی مرد بوده‌اند که تعداد آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 39 نفر که همگی آنها مرد بوده‌اند، 20 درصد کاهش داشته است.

کمالی به مرگ 10 نفر در استان در نیمه ابتدای امسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این تعداد که سه نفر آنها را زن و هفت نفر آنها مرد تشکیل می‌دهد، نسبت به مدت مشابه  سال گذشته با 12 نفر فوتی، دو نفر کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه همچنین از فوت پنج نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: این تعداد که یک نفر آنها را زن و چهار نفر آنها را مرد تشکیل می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

کمالی در ادامه از غرق شدن 9 مرد در استان در نیمه ابتدای سال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با غرق شدن یک زن و 10 مرد، 18 درصد کاهش داشته است.

این مسئول در ادامه از فوت 44 نفر بر اثر سوختگی در نیمه ابتدای سال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد که 30 نفر آنها را زن و 14 نفر آنها را مرد تشکیل می‌دهد نسبت به مدت مشابه یال گذشته با فوت 62 نفر حدود 30 درصد کاهش داشته است.

کمالی همچنین از فوت هفت مرد و یک زن در استان بر اثر برق گرفتگی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد در نیمه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 9 نفر تغییر چندانی نداشته است.

وی در ادامه مجروحین حوادث کار استان را در نیمه ابتدای سال 333 نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 386 مورد، 13.8 درصد کاهش داشته است.

کمالی همچنین از بررسی 41 پرونده قصورات پزشکی در استان در نیمه ابتدای سال خبر داد و اظهار  کرد: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با بررسی 21 پرونده رشد 95 درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: از مجموع 41 پرونده 18 پرونده محکوم و 23 پرونده حکم برائت گرفتند.

کمالی اظهار کرد: عمده این پرونده‌ها مربوط به کمیسیون زیبایی است که تخصص‌هایی مانند جراحی پلاستیک، گوش و حلق و بینی و بعضا جراحی‌های عمومی را نیز شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار