معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان با 93 و یک دهم درصد جمعیت باسواد یازدهمین استان با سواد در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 04 November 2015

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان با 93 و یک دهم درصد جمعیت باسواد یازدهمین استان با سواد در کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛عباس احمدی مقیم درشورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی بابیان گروه سنی10تا 49 سال جامعه هدف سواد آموزی هستند افزود: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 شهرستان های همدان، ملایر و تویسرکان بیشترین باسواد و قلقلرود، گل تپه و سرد تپه نیز کمترین باسواد را دارند.

وی افزود: تاکنون چهار هزار و 820 والدین بی سواد در سطح استان شناسایی شده است و از این تعداد یک هزار و 61 نفر مربوط به شهرستان اسدآباد است .

احمدی با بیان اینکه تا سال 1400 باید بس سوادی ریشه کن شود خاطرنشان کرد : در سالجاری هشت هزار و 400 نفر با سواد خواهند شد وبراساس آخرین مصوبه هیات وزیران از ابتدای سال آینده برای افراد بی سواد محدودیتهای اجتماعی و خدماتی اعمال می شود.

معاون سواد آموزی استان یادآورشد: افراد بی سواد از برخی خدمات اجتماعی مانند در یافت مستمری از نهادهای حمایتی، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی و پروانه کسب محروم خواهند شد و ارائه این خدمات منوط به اخذ مدرک باسوادی است.

وی همچنین از ارائه مشوق هایی برای بی سوادان خبر داد و افزود: کسانی که در دوره های آموزشی نهضت سوادی شرکت کنند از لوازم التحریر رایگان و کمک هزینه به مبلغ یک میلیون 340 هزار ریال بهره مند می شوند و نیز افراد آموزش دهنده در مناطق روستایی هفت میلیون و 500 هزار ریال و درشهر شش هزار و 500 هزار ریال دستمزد دریافت می کنند .

در ادامه رییس نهضت سوادآموزی اسدآباد نیز با اشاره به اینکه این شهرستان در بین 19 منطقه استان دهمین شهر باسواد است گفت : تمهیدات لازم برای باسواد کردن 437 نفر تاکنون فراهم شده است .

محمد ضحاکی جمعیت بی سواد شهرستان اسدآباد را سه هزار و 576 نفر اعلام کرد و افزود: هیچ گونه کمبود اعتبار و امکانات و منابع مالی در سازمان نهضت سوادآموزی وجود ندارد و فرصتهای خوبی فراهم شده که افراد بی سواد می توانند از این فرصتها بهره مند می شوند.

استان همدان دارای 267 هزار بی سواد است و از این تعداد 56 هزار نفرکه درگروه سنی 10 تا 49 سال قرارد دارند از نظر نهضت سواد آموزی شرایط باسواد شدن را دارند.

شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار