امانی:
تابناک: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: در آستانه نوروز 1394، تعداد 200 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به ناوگان مسافربری جاده ای این استان اضافه شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ 09 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، داریوش امانی بعنوان رییس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر نوروز 94استان اصفهان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کمیته از 25 اسفند تا 15 فروردین آینده مدیریت سفرهای نوروزی را برعهده دارد و برای سرویس دهی مناسب و سریع تر، این تعداد خودرو اضافه شده است.

وی اظهار کرد: فروش بلیت اتوبوس برای این ایام به صورت پیش فروش غیرحضوری از 10 اسفند و به شکل حضوری از 17 اسفند آغاز شده است.

وی گفت: همچنین در اسفند امسال برای اولین بار پیش فروش بلیت از طریق گوشی های اندروید توسط 10 شرکت حمل و نقل استان اصفهان انجام گرفته است.

امانی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال در پایانه های مسافربری استان علاوه بر حضور مسئول فنی برای نظارت بر ایمنی ناوگان، عوامل پلیس نیز حضور خواهند داشت و به صورت موردی خودروها را بررسی می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث تصادفات ناوگان حمل و نقل جاده ای به دلیل خواب الودگی راننده رخ می دهد، افزود: اکنون 34 مجتمع خدماتی رفاهی بین جاده ای در جاده های استان آماده سرویس دهی و 21 مجتمع در حال احداث است و پرونده احداث 16 مجتمع دیگر نیز در مرحله استعلام قرار دارد.

امانی گفت: از ابتدای اردیبهشت سال 94 به صورت سراسری در کشور تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل جاده ای به جای سهمیه ای بر اساس کیلومتر طی شده قید شده در بارنامه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون رانندگان متخلف اقدام به قاچاق سوخت می کنند و یا کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار می دهند، افزود: با این رویکرد جدید جلوی این تخلفات گرفته می شود.

مدیرکل حمل و نقل استان اصفهان گفت: براساس بررسی ها هم اینک 40 درصد بار از استان اصفهان بدون بارنامه جابه جا می شود که با اتخاذ سیاست جدید در تخصیص سوخت 30 تا 35 درصد این جریان قانونمند و ثبت می شود.

وی اظهار کرد: در ایام تعطیلات سال نو، معاینه فنی خودروهای سنگین به صورت 24 ساعته تحت عنوان ستاد رسیدگی انجام می شود و امداد خودرو در هشت محور استان مستقر خواهد بود.

امانی با اشاره به اینکه استان اصفهان حرف اول را در صنعت حمل و نقل کشور می زند، گفت: این صنعت در استان اصفهان توسط بخش خصوصی اداره می شود و ارزش سرمایه گذاری این بخش به 70هزار میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: این سرمایه گذاران برای تشویق نیازمند برخی سیاست های حمایتی هستند که در استان اصفهان از آنها دریغ می شود و تاکنون هیچ یک از تسهیلات بانکی و تسهیلات زودبازده و یا برخی معافیت ها برای مالیات بر ارزش افزوده بهره مند نشده اند.

وی در باره عملکرد اداره کل حمل و نقل و پایانه های اصفهان در سالجاری گفت: در 11 ماه امسال 39 میلیون تن بار و 16 میلیون نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابه جا شده و 92 میلیون تردد وسایل نقلیه سبک و 93 میلیون تردد وسایل نقلیه سنگین از جاده های اصفهان صورت گرفته است.

استان اصفهان دارای هشت هزار و 679 راننده در بخش مسافربری و 47 هزار و 978 نفر راننده باری حمل و نقل جاده ای است.

همچنین این استان 40 هزار و 676 دستگاه خودرو در بخش حمل بار و پنج هزار و 594 دستگاه در بخش حمل مسافر در قالب 454 شرکت حمل و نقل کالا و 131 شرکت حمل و نقل مسافر دارد.

این استان شش پایانه کالا، 25 پایانه مسافر، 33 دوربین کنترل سرعت، 26 دوربین نظارت در جاده ها دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :