وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد
رونق کسب و کار در کشور رشد محسوسی داشته و در دو سال اخیر از رتبه 182 در جهان به 118 رسیده‌ایم و اطمینان داریم که به زیر 100 نیز خواهیم رسید./توسعه فازهای پارس جنوبی و همچنین توسعه صنایع پایین دستی در پتروشیمی از اولویت‌های مسئولان صنعت نفت است
کد خبر: ۱۲۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 29 October 2015
تابناک بوشهر: محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در پایان بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی یک منطقه مهم و تاثیرگذار در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی است و امروز بازدیدی از فازهای در دست اجرا و برخی پتروشیمی‌های این منطقه انجام دادیم.

وی افزود: توسعه فازهای پارس جنوبی و همچنین توسعه صنایع پایین دستی در پتروشیمی از اولویت‌های مسئولان صنعت نفت است و امسال گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: طی یکی دو سال اخیر کارهای بسیار مهم و بزرگی در پارس جنوبی انجام گرفته و در گذشته نیز کارهای بزرگی در این میدان عظیم گازی صورت گرفته و همه باید برای تکمیل فازها و تسریع در برداشت گاز از پارس جنوبی اهتمام ورزیم.

نعمت‌زاده با اشاره به ذخایر عظیم هیدروکربنی کشور تصریح کرد: اعتقاد دارم که این ذخایر تا 4 قرن دیگر دوام خواهند داشت و باید در راستای بهره‌گیری بیشتر و بهتر از این ذخایر تلاش کنیم.

وی یادآور شد: متخصصان داخلی در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها اقدامات موثری برای توسعه پارس جنوبی انجام دادند و به فضل خدا این روند با شتاب بسیار بیشتری و با کیفیت مطلوب‌تر تداوم خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رونق کسب و کار در کشور رشد محسوسی داشته و در دو سال اخیر از رتبه 182 در جهان به 118 رسیده‌ایم و اطمینان داریم که به زیر 100 نیز خواهیم رسید.

وی به توجه دولت به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در موضوع برجام ابراز داشت: با الهام‌گیری از نامه رهبر معظم انقلاب، به تازگی برنامه‌ای را برای توانمندسازی تولید ملی بخشنامه کرده‌ایم تا آنچه که مد نظر ایشان در حوزه فعالیت ما بوده تحقق یابد.

نعمت‌زاده افزود: تقویت اقتصاد مقاومتی مورد توجه و تاکید دولت قرار دارد و از همه توان موجود برای تحقق این مهم بهره می‌بریم.

وی یادآور شد: اجرای برجام سبب می‌شود که راه برای حضور ایران در بازارهای جهانی هموار شود و ما نیز باید برای بهره‌گیری و استفاده بیشتر از بازارهای جهانی تلاش کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار