مشاور زیست محیطی استاندار کردستان:
مشاور زیست محیطی استاندار کردستان گفت: رشد بی رویه نیزارها در حاشیه دریاچه زریبار باعث وارفتگی و خفگی دریاچه در سال‌های آتی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 29 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، فریبا رضایی با اشاره به برگزاری همایش ملی تالاب‌ها و دریاچه ها با محوریت نجات بخشی دریاچه زریبار اظهار کرد: مقاله‌های تخصصی و ارائه شده از طرف حاضران این همایش، نشان دهنده گستردگی و عزم جدی اصحاب علمی و تخصصی کشور در خصوص پیشگیری از آسیب‌های جدی دریاچه زریبار است.

وی با ابراز رضایت از برگزاری همایش نجات بخشی دریاچه زریوار گفت: حوزه های مختلف این همایش از جمله هواشناسی، توریسم و پتانسیل گردشگری در تالاب زریبار، موضوعات آلاینده‌های جوی و استفاده از مدل های زوال کمی و کیفی دریاچه قابل تامل بود.

مشاور زیست محیطی استاندار کردستان با تاکید بر موضوع مدیریت پسماندهای انسانی و کشاورزی در این دریاچه، تصریح کرد: با توجه به وجود چند روستا در حاشیه زریبار، فاضلاب‌های خانگی و انسانی این روستاها خود تهدید بزرگی برای زوال تدریجی تالاب زریبار است.

وی گفت: رشد بی رویه نیزارها در حاشیه دریاچه زریبار باعث وارفتگی و خفگی دریاچه در سال‌های آتی می‌شود.

رضایی افزود: همایش ملی و فرا ملی در آینده و سال های پیش رو باعث جذب مشارکت های داوطلبانه افراد شده و این خود به نوعی کمک بزرگی برای نجات بخشی تالاب زریبار در سال‌های پیش رو است.

وی با اشاره به فصل بیست سند ملی توسعه دولت تدبیر و امید در خصوص محیط زیست، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شخص رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست توجه به مسائل زیست محیطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار