بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 24 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


چه تقلباتی در «چای» انجام می‌شود؟

دکتر حسین رستگار درباره برخی تقلبات انجام شده در چای و عرضه برخی چای‌های بی کیفیت به عنوان چای ایرانی، گفت: چای ایرانی به دو علت تقریبا بهترین چای در سطح دنیاست؛ یکی اینکه در آن از کمترین آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود و دوم اینکه چای‌های ایرانی خالص‌ بوده و از برگ چای تهیه شده‌اند، درحالیکه مشخص نیست که در سایر چای‌ها بویژه آنهایی که بسیار خرد شده‌اند، چه موادی به کار رفته و ممکن است مواد جانبی به جای برگ چای به آن اضافه شده باشد.

وی با اشاره به فواید چای ایرانی، افزود: اگر بتوانیم چای ایرانی را از منبع درست و معتبر تهیه کرده و چای اصل شمال را پیدا کنیم؛ هم ازجنبه خاصیت درمانی مفید است و نوعی دارو محسوب می‌شود و هم ضرر کمتری دارد.

چه تقلباتی در چای انجام می‌شود؟

رستگار ادامه داد: یکی از تقلباتی که در چای‌های خارجی که به کشور وارد می‌شوند، صورت می‌گیرد، استفاده از اسانس‌هایی غیرخوراکی در آنهاست. از دیگر تقلبات در این زمینه افزودن مواردی به جز برگ چای به آن است.

وی با بیان اینکه نسبت تقلب در چای ایرانی بسیار کمتر از چای خارجی است، گفت: برخی از چای‌های خارجی را در زیرپله‌ها تولید و جعبه‌های آن را با برند چاپ می‌کنند. بنابراین میزان خطا در آنها بیشتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو به مردم توصیه‌هایی در زمینه خرید چای کرد و گفت: بنابراین یکی از راه‌هایی که بتوانیم چای اصیل و غیرتقلبی را خریداری کنیم، این است که آن را از فروشگاه‌های معتبری که می‌دانیم چای را از شرکت‌های مربوطه تهیه می‌کنند، دریافت کنیم. اقدام دیگر این است که افراد از شمال کشور چای معتبر را خریداری کنند؛ چرا که هم از جنبه درمانی خاصیت بهتری دارد و از آنجایی هم از آفت‌کش‌های کمتری در آن استفاده می‌شود، از جنبه سلامت نیز موثر و مفیدتر است.


هیجان کاهش سود بانکی فروکش کرد

حدود سه هفته پیش بود که به فاصله کمتر از شش ماه از بازنگری در نرخ سود بانکی و به دنبال انتقادات از نرخ‌های بالای موجود، وزیر اقتصاد اعلام کرد که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار کاهش نرخ سود مورد بررسی قرار خواهد گرفت موضوعی که البته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مدتی بعد به آن تاکید کرد ولی در مجموع واکنش و یا اظهار نظری از سوی مدیران بانک مرکزی مبنی بر تغییر نرخ سود در زمان فعلی به همراه نداشت.

از سویی دیگر در حالی اخیرا دولت از بسته اقتصادی خود برای رونق و خروج از رکود آن هم با محوریت بانکها در تامین مالی رونمایی کرد که با وجود تعیین چندین موقعیت برای تحریک تقاضا و افزایش فروش کالا در قالب تسهیلات دهی بانکها، کاهش نرخ سود بانکی که همواره بر آن به عنوان مانعی در رونق تولید یاد می شد، مطرح نبود و تنها بانک مرکزی به کاهش نرخ سود بین بانکی یعنی سود اعتباردهی به بانکها اکتفا کرد.

البته مطرح شدن موضوع برای کاهش نرخ سود با اظهارات معنادار رییس کل هم همراه بود. وی توضیح داد که در شرایطی که بانک‌ها در تنگنای مالی به سر می‌برند و باید سود بین بانکی به سمت تعادل پیش رفته و با تورم متناسب شود، عواملی همچون حرکت مخرب موسسات اعتباری غیرمجاز، کمبود نقدینگی بانک‌ها و همچنین مطالبات معوق موجب شده نرخ سود به میزان واقعی و متناسب خود با اقتصاد نرسد.

اظهارات سیف در حالی مطرح می شود که کارشناسان اقتصادی و بانکی نیز بارها نسبت به تغییر نرخ سود با توجه به فراهم نبودن شرایط کاهش آن با وجود الزام این موضوع هشدار داده بودند.

رییس کل بانک مرکزی البته به صراحت اعلام کرده که سیاست دستوری در رابطه با کاهش نرخ سود جوابگو و پذیرفته شده نیست و باید به تدریج فضا به سمتی برود که نرخ متعادل و قابل قبول شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به هر حال به نظر می رسد با آخرین موضع رییس کل در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی همانطور که کارشناسان همواره تاکید دارند تا اجرایی شدن شروط این تغییر یعنی عواملی همچون افزایش منابع مالی بانکها، ساماندهی موسسات غیر مجاز در رقابت برای سود اقدام فوری در این رابطه شکل نگیرد و بانک مرکزی ترجیح دهد فرا از فشارها برای کاهش نرخ سود و الزامی که نسبت به آن وجود دارد، متناسب با شرایط در این رابطه اقدام کند. هر چند که تغییر سود تا قبل از پایان سال بعید هم به نظر نمی رسد.


نفت داعش چگونه به فروش می‌رود؟

روزنامه انگلیسی زبان هندو به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق، فروش نفت از سوی داعش را مهمترین منبع مالی این گروه دانسته و اضافه کرد: فروش نفت باعث شده است که داعش تاکنون مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در کنترل داشته باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: درآمد بالای حاصل از فروش نفت باعث شده است که این گروه تروریستی به رغم حملات هوایی به جنگ ادامه دهد و با بخشش های زیاد، اقدام به جذب نیرو کند.

این روزنامه در ادامه می نویسد: داعش برای ادامه فروش نفت اقدام به جذب متخصصان صنعت نفت از کشورهای مختلف کرده است.

به نوشته این روزنامه، بازیگران بین المللی در منطقه خواسته و یا ناخواسته کمک زیادی به داعش در استخراج و فروش نفت کرده اند.
این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات اطلاعاتی عراق نوشت: داعش نفت خام را به قاچاقچیان هربشکه 35 دلار به فروش می رساند و در مواردی حتی هر بشکه نفت را به قیمت 10 دلار نیز فروخته که در مقایسه با قیمت 50 دلاری هر بشکه نفت بسیار پایین است .
این مقامات می گویند قاچاقچیان نفت را به دلالان ترک می فروشند و قبلا با کامیون های بزرگ اقدام به قاچاق نفت می کردند که با افزایش حملات، انتقال نفت با کامیون های کوچکتر صورت می گیرد.

این مقامات اطلاعاتی عراقی معتقدند داعش روزانه حدود 30 هزار بشکه نفت را از میادین نفتی استخراج و به قاچاقچیان و دلالان نفت در ترکیه می فروشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بحرالعلوم یکی از اعضا کمیته انرژی مجلس عراق و وزیر سابق نفت این کشور نیز به آسوشیتدپرس گفته بود داعش در عراق روزانه بین 10 الی 20 هزار بشکه نفت از میادین نفتی خارج از موصل استخراج می کند.


رایزنی برای لغو ممنوعیت واردات خودرو

تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

معاون امور فنی گمرک درباره‌ پیشنهاد بازبینی دستورالعمل واردات خودرو با در نظر گرفتن همزمان ویژگی ارزش و قدرت گفت: در حال حاضر در سطح کارشناسانه این امر مطرح است و قرار است با تصویب آن به جای ممنوع کردن واردات برخی خودروها برای کنترل واردات از ابزارهای تعرفه‌ای استفاده شود.

عسگری اظهار کرد: تغییر دستورالعمل واردات خودرو و در نظر گرفتن دو عامل ارزش خودرو و همچنین حجم موتور (قدرت) برای ارزیابی آنها از جمله اموری است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک به‌طور همزمان قرار گرفته است.

به گفته وی در نهایت پیشنهاد مشترک وزارت صنعت و گمرک به مراجع تصمیم‌گیری داده می‌شود.

معاون امور فنی گمرک با اشاره به این‌که در حال حاضر برای کنترل واردات خودرو از ملاک حجم موتور و ابزار ماموریتی استفاده می‌شود، عنوان کرد: طبق این پیشنهاد علاوه بر آنکه از ترکیبی از ارزش خودرو و حجم موتور برای ارزیابی استفاده می‌کنیم به جای ممنوعیت نیز ابزارهای تعرفه‌ای جایگزین می‌شود.

عسگری در این باره تصریح کرد: این به این معناست که دیگر ممنوعیت واردات خودرو برداشته خواهد شد و به جای آن از تعرفه‌های بالاتر برای خودروهای پرقدرت‌تر وگران‌تر استفاده می‌شود که البته این طرح فعلا در حد کارشناسی مطرح است.

وی همچنین با تاکید بر این‌که در قانون برنامه پنجم توسعه ماده‌ای آمده است که مقرر کرده در طول این برنامه موانع غیرتعرفه‌ای برای کنترل واردات استفاده نشود، ادامه داد: استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای برای کنترل واردات باعث می‌شود که کالایی که ارزش بالاتری دارد، با ماخذ بالاتر تعرفه بدهند و همین امر موجب افزایش قیمت این دسته از خودروها در داخل خواهد شد و احتمالا تمایل برای واردات خودروهای لوکس هم را کاهش می‌دهد.

معاون امور فنی گمرک همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد تعرفه واردات خودرو به طور کلی افزایش پیدا کند، اظهار کرد: چنین چیزی مطرح نیست و البته هر طرحی در این زمینه باید به کمیسیون ماده یک آیین‌نامه اجرایی مقررات واردات و صادرات برود تا درباره آن بحث و تصمیم‌گیری شود.


خانم بازیگر به همراه همسر در هیات عزاداری+عکس

نیوشا ضیغمی با انتشار عکسی در کنار همسرش در اینستاگرام نوشت:

خانم بازیگر به همراه همسر در هیات عزاداری+عکس



 نذر همه دوستان قبول...

آرزو دارم تواین شبا همه به هر نیتی دارن برسن و هیچکس دستش خالی نباشه...
یا حق


دسته عزاداری مسیحیان در تهران+ عکس

به گزارش ایلنا، در محرم هر سال عاشقان اباعبدالله حسین (ع) لباس عزا بر تن کرده و برای آن حضرت و یارانش به عزا و ماتم می نشینند.

عاشقان و دلسوختگان دردانه پیامبر از هر دین و آئینی هستند و یاد این امام بزرگوار را گرامی می دارند بگونه ای که در میان دسته ها و هیات های مذهبی، حضور هئیت هایی از ادیان دیگر مانند مسیحیان نیز به چشم می خورد . 

عکس زیر مربوط به دسته عزاداری مسیحیان تهران است.


3715371_338



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
بهتر است آقای دکتر رستگار نظرات دکتر روازاده و جناب آقای خدادادی را در مورد مضرات چای مطالعه بفرمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
چای ایرانی بهترین چای دنیاست درود بر اقای دکتر رستگارکه اینچنین در باره تولید داخلی که بحق باارزش ودرست عمل اوری میشود وهمچنین ارزش بالایی دارد به مردم معرفی میکنند رضائیان چای سبزینه گیلان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار