رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 31 میلیون دلار صادرات محصولات متنوع از گمرکات استان اردبیل به انجام رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 21 October 2015

سید حامد عاملی امروز همزمان با روز ملی صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکهدر نیمه اول امسال بیش از 31 میلیون دلار صادرات محصولات متنوع از گمرکات استان اردبیل به انجام رسیده است، اظهار کرد: این میزان صادرات همچنان مورد قبول و پذیرش نیست چراکه هدف‌گذاری اصلی ما افزایش صادرات استان به رقم 150 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته روند افزایشی را در صادرات استان شاهد هستیم، گفت: در همین نیمه اول امسال حدود 7 میلیون دلار به نسبت 6 ماهه سال گذشته ما رشد صادرات را در استان اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان به خارج از کشور سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، انواع نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی است که اغلب به کشور آذربایجان، عراق و دیگر کشورهای منطقه انجام شده است.

عاملی تصریح کرد: ما در بحث صادرات سیب‌زمینی بازارهای خوبی را شناسایی کردیم به طوری که هم‌اکنون علاوه بر آذربایجان صادرات به کشور عراق نیز از طریق تجار و بازرگانان ما انجام می‌شود.

این مسئول رقم صادرات سیب‌زمینی را در سال‌جاری بیش از 17 هزار تن اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به یک رشد و بالندگی واقعی ارتقاء یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا همه واحدهای صادراتی فعال شده و از طریق شرکت‌های صادراتی معتبر کشورمان بتوانیم از توانمندی آنها در رونق و توسعه صادرات با وصل کردن این شرکت‌ها به واحدهای تولیدی را انجام دهیم.

عاملی فرایند رونق اقتصادی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و مبانی دقیق و درست انجام شده و هدف‌گذاری تنوع‌بخشی به بازار صادرات و همچنین کالاها و محصولات صادراتی را بیان کرد و یادآور شد: قطعا در این راستا هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی در حال انجام است تا بتوانیم هم رقم صادرات و هم تنوع آن را ارتقاء داده و به یک شرایط مناسبی در امر صادرات دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات غیرنفتی از ارکان توسعه و رونق اقتصادی کشور است، گفت: با رفع تحریم‌ها و در دوران پساتحریم امیدواریم بازارهای خارجی برای صادرات محصولات استان اردبیل مهیا بوده و زمینه صادرات به کشورهای مختلف به خوبی برای فعالان اقتصادی و تولیدی استان فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار