فعالیت سامانه بارشی که از صبح امروز در استان فارس آغاز شده ، بارش ۱۹ میلی متری باران را در شهرستان نورآباد به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ 24 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: این سامانه که از صبح امروز در غرب و مرکز استان فارس فعال شده است تا فردا دوشنبه ۶ اسفند فعال است و همه مناطق بویژه شمال، غرب فارس و شیراز را در بر می‌گیرد.
تا ظهر امروز، بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های نورآباد با ۱۹ ، کازرون، ۱۰۴ و شیراز ۱۲ میلی متر باران ثبت شده است.
با فعالیت این سامانه در اردکان شهرستان سپیدان ۱۱، زرقان ۱۰، پاسارگاد ۷، درودزن ۶، فیروزآباد ، ارسنجان و تخت جمشید ۵، فراشبند، فسا، خرامه و خفر هم سه میلی متر باران ثبت شده است.
در برخی شهرستان‌های شمال و جنوب غربی فارس هم بارش‌ها حدود یک تا ۲ میلی متر باران بوده است.
هواشناسی برای امروز و فردا هشدار نارنجی صادر کرده است. بر اساس این هشدار، لغزندگی جاده‌ها به ویژه آزاد راه شیراز اصفهان، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات این سامانه است.
بر اساس این هشدار وقوع بارندگی شدید، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف دور از انتظار نیست.

 

برچسب ها: بارش ، باران ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار