مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: از ۱۵ اسفند تا پایان سال، ۱۲۱۷ مورد بازرسی از اصناف قم صورت گرفته است که برای ۴۶۰ مورد از آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷ 22 March 2024

به گزارش تابناک قم، تقی حسام روز دوشنبه درگفت وگویی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت : ماموریت اصلی و ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی، صدور حکم و اجرای احکام پرونده هایی هست که ضابطین ارسال می کنند.

وی ادامه داد: این سازمان در راستای همراهی و کمک به دولت و تنظیم بازار شب عید طرح دو مرحله ای ویژه نظارتی ضیافت را آغاز کرده که مرحله اول از ۱۵ تا ۲۹ اسفند اجرا شد و مرحله دوم نیز از اول تا ۲۱ فروردین، همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

حسام با اشاره به اقدامات ذاتی و نظارتی سایر دستگاه ها از جمله سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بازرسی و اتاق اصناف، گفت: علاوه بر اینکه این دستگاه ها پرونده هایی را برای رسیدگی به تخلفات تشکیل می دهند، سازمان تعزیرات حکومتی هم به همین منظور شعب سیاری را در سطح استان تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: ما از آغاز مرحله اول طرح یعنی ۱۵ اسفند هر روز چهار اکیپ بازرسی و نظارت به سطح استان می فرستیم و تا ۲۹ اسفند ۱۲۱۷ مورد بازرسی داشته ایم که برای ۴۶۰ مورد از آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم ادامه داد: از آغاز سال نو تاکنون ۵۳ بازدید صورت گرفته که برای ۱۱ مورد از آنها پرونده تخلفات تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اولویت، بازرسی از مجتمع های رفاهی بین شهری است، ابراز کرد: اغلب مسافرانی که آنجا مستقر می شوند، درخواست رسیدگی و حضور اکیپ های ما را دارند و تخلفاتی نیز مشاهده کردیم و از ۲۸ اسفند تا امروز نیز ۴ مورد حکم پلمپ صادر شده است.

حسام با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف بازرسی، عدم حضور بعد از ساعت اداری است، گفت: امسال بخاطر ماه مبارک رمضان دو اکیپ بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال هستند.

وی با اشاره به راه های ارتباطی با سازمان تعزیرات حکومتی گفت: علاوه بر مراجعه حضوری، شماره های ۱۲۴ و ۱۳۵ همواره پاسخگو است؛ شماره ۱۳۵ قبلا استانی بود اما بخاطر نظارت بیشتر، متمرکز در تهران است و بعد از هر تماسی، استان ها در مورد رسیدگی به آن تخلف، مکلف به گزارش دهی به مرکز هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار