کد خبر: ۱۱۵۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 22 February 2024

پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو

این روزها با پیشرفت تکنولوژی پنجره ها و درها در اشکال و مدل های مختلف ساخته می شوند. یکی از سبک ها و مدل هایی که موررد استقبال طراحان و سازندگان قرار دارد پنجره های دکوراتیو می باشد که در طرح ها و ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شود. پنجره ها و درهای دکوراتیو به صورت دوجداره و سه جداره طراحی و ساخته می شوند.

پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو دوجداره چیست؟

این پنجره ها علاوه بر دوجداره بودن تلفیقی از هنر و طراحی هستند که باعث زیبایی و جذابیت دکوراسیون می شوند و بر زیبایی فضا می افزایند. دکور به کار رفته در پنجره، مجموعه ‌ای از پروفیل ‌های باریک آلومینیومی می باشند که روی شیشه و یا بین دو جداره شیشه قرار می گیرد و در مدل ‌های مختلف، طرح‌ ها و نقش های گوناگون و اغلب با رنگ های سفید، نقره ای و طلایی ارائه می شود. در حالتی که پروفیل‌ ها در شیشه دکوراتیو در بین دو جداره شیشه قرار می گیرد از کثیفی و خاکی شدن و گرفتن گرد و غبار حفظ می کند و به همین دلیل نظافت و نگهداری آن آسان و کم هزینه می باشد. مزیت دیگر پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو آن است که باعث می شود تبادل حرارت با فضای بیرون کاهش یابد و انرژی کمتری تلف گردد. همچنین شیشه مورد استفاده در این پنجره ها می تواند بدون طرح و یا از انواع مختلف شیشه های تزیینی مانند شیشه های لمینت رنگی،شیشه چاپدار، شیشه لاکوبل، شیشه فوتولمینیت و یا شیشه طرح شکسته و... باشد.

انواع پنجره یو پی وی سی (upvc) دوجداره دکوراتیو و نحوه ساخت آنها چگونه است؟

شیشه های دوجداره دکوراتیو در نمای بیرونی ساختمان و طراحی داخلی و در انواع درب و پنجره به کار برده می‌شود. همانطور که در بالا گفته شد این نوع در و پنجره ها با شبکه‌های تزئینی ساخته می شوند که در دو مدل دسته بندی می شوند:

شبکه تزئینی روی شیشه دوجداره :

در این حالت شبکه تزینی را با توجه به طراحی و ابعاد پنجره تولید می کنند و بعد از برش بر روی شیشه می‌چسبانند و درب یا پنجره دوجداره را به صورت ظاهری تقسیم بندی و شبکه بندی می‌نماید. این مدل معایبی دارد که عبارتند از :

  • تنوع کم در طرح‌ها
  • باقی ماندن آلودگی و گرد غبار روی شبکه تزیینی و نقاط اتصال و نظافت سخت آن
  • احتمال از بین رفتن چسب استفاده شده بر اثر شرایط جوی و محیطی متفاوت

شبکه تزئینی داخل شیشه دوجداره :

پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو

این مدل در طراحی نما ساختمان و دکوراسیون داخلی متناسب تر بوده اما از قیمت بالاتری نسبت به مدل قبلی برخوردار است. در مدل تزئینی داخل شیشه پس از اتصال پروفیل ها به یکدیگر، طرح ساخته شده را بین دوجداره شیشه قرار می‌دهیم و روی اسپیسر ثابت می‌کنیم و کار را ادامه می دهیم . نحوه تنظیم و فیکس کردن دکور روی اسپیسر و نیز چگونگی اتصال آن ها به یکدیگر مهمترین بخش فرایند ساخت شیشه دکوراتیو می باشد و تاثیر مستقیم و زیادی روی کیفیت شیشه دارد. از مزایای این مدل به شرح زیر می باشد:

  • طول عمر بالا
  • عدم نیاز به نظاقت اتصالات
  • امکان اجرا در طرح و مدل های مختلف

کاربرد پنجره های یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو

پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو

یکی از کاربرد پنجره دکوراتیو به ویژه در زمان استفاده از شیشه های تزیینی و طرحدار در نورگیرهای سقفی خانه بوده که فضا را جذاب ، چشم نواز و زیبا می نماید. در طراحی و چیدمان داخلی خانه استفاده از پنجره دکوراتیو علاوه بر نقش ورود نور خورشید به داخل، وقتی از شیشه های دکوراتیو استفاده می شود می تواند ابزاری برای کم کردن میزان شدت نور و یا با انتخاب شیشه مات منجر به کاهش دید به داخل منزل باشد . در این حالت نیز استفاده از شیشه های تزیینی رنگی منجر به نورپردازی جذاب در خانه می شود. همچنین استفاده از پنجره های دکوراتیو علاوه بر زیبایی و بهبود کیفیت چیدمان منزل، در طراحی نمای ساختمان نیز موثر است. به بخصوص زمانیکه در طراحی تراس و بالکن مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت پنجره یو پی وی سی (upvc) دکوراتیو

قیمت پنجره دکوراتیو بر اساس ابعاد، ضخامت،نوع شیشه و رنگ آن محاسبه می‌شود. جهت اطلاع از قیمت پنجره upvc دکوراتیو و سفارش محصولات و یا مشاوره با کارشناسان مجموعه نگین البرز تماس حاصل فرمایید.

همین حالا با ما تماس بگیرید

09902982541

021-22383290

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار