مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان، گفت: مقبولیت اجتماعی ما وابسته به مردم است و حاکمیت زمانی فعلیت پیدا می‌کند که مقبولیت اجتماعی داشته باشد، لذا نماینده مجلس و کاندیدای انتخاباتی نباید در فکر فریب مردم با وعده‌های دروغین باشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 14 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام نادر رنجبر، اولویت اول انتخابات پیش رو را حضور حداکثری و پرشور مردم پای صندوق‌های رأی ذکر کرد و گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رأی و انتخابات موجب می‌شود که دشمن نسبت به انقلاب طمع و طمع‌ورزی نداشته باشند.

وی انتخاب فرد اصلح را اولویت دوم انتخابات دانست و اظهار کرد: افرادی که پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند، باید فردی که با معیار‌ها و مبانی دینی ما سازگار است را انتخاب کنند. یکی از مسائل مهم در انتخاب فرد اصلح امانتداری و توانمندی فرد منتخب است و در قرآن نسبت به این مسائل توجه ویژه‌ای شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان، به شاخص‌های اصلی نماینده اصلح از دیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: فرد منتخب باید انگیزه و تلاش برای احیای ارزش‌های دینی و الهی در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مورد توجه و دغدغه فرد کاندیدا و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد اصلح، دغدغه مردم‌داری و مردم مستضعف را داشتن است و برهمین اساس بوده که امام راحل از انقلاب به عنوان انقلاب مستضعفان، انقلاب پابرهنگان تاریخ و انقلاب کوخ‌نشینان یاد می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان بیان کرد: فرد کاندیدا در عرصه قانون‌گذاری باید دغدغه مردم را داشته باشد چراکه مردم در نظام اسلامی اصل و اساس هستند، اما بعضی وقت‌ها احساس می‌شود که مردم فراموش شده‌اند و این یک عیب عمده برای مسئولان ماست.

وی افزود: اگر امروز نظام با قوت، قدرت و اقتدار می‌تواند در مقابل دشمن بایستد به‌خاطر پشتوانه مردمی و عقبه مردمی بوده است که اگر این عقبه مردمی مورد توجه قرار نگیرد ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم، لذا حضور مردم در ادبیات حکومت اسلامی تعارف سیاسی نیست.

حجت‌الاسلام رنجبر بیان کرد: اگر کاندیدا‌ها در دوران تبلیغات انتخابی از مردم صحبت کنند، اما با نشستن بر کرسی مجلس مردم را فراموش کنند، قابل قبول نیست چراکه مردم ستون فقرات جامعه و عمود دین در نظام اسلامی هستند.

وی افزود: مقبولیت اجتماعی ما وابسته به مردم است و حاکمیت زمانی فعلیت پیدا می‌کند که مقبولیت اجتماعی داشته باشد، لذا نماینده مجلس و کاندیدای انتخاباتی نباید در فکر فریب مردم با وعده‌های دروغین باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: همانگونه که از مال و ثروت فرد در آن دنیا سؤال می‌شود از پست و منصب نیز پرسیده می‌شود لذا با پذیرفتن مسئولیت باید به این امر توجه شود که در این منصب به داد مردم ستمدیده رسیدیم.

وی بیان کرد: نماینده اصلح فردی است که نگاهش معطوف به مردم باشد و قرآن کریم در آیه ۱۱۳ سوره هود در این‌باره می‌فرماید: «وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ؛ و به کسانی که [به آیات خدا، پیامبر و مردم مؤمن]ستم کرده‌اند، تمایل و اطمینان نداشته باشید و تکیه مکنید که آتش [دوزخ]به شما خواهد رسید.»

حجت‌الاسلام رنجبر افزود: ما نمایندگانی داریم که به محض رسیدن به کرسی مجلس به‌دنبال حق و حقوق خود بودند و این در نگاه اسلام و قرآن پذیرفتنی نیست لذا قرآن می‌فرماید فرد ظالم نمی‌تواند دنبال احقاق حق مردم باشد و نباید به آنان اعتماد کرد و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نیز در این باره می‌فرماید: «هرگز پاک و پاکیزه (سعادتمند) نگردد آن امتی که در آن حق ناتوان بدون ترس و لرز از قدرتمند گرفته نشود.»

وی در ادامه پیگیری عدالت اجتماعی در جامعه را یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای انتخاب فرد اصلح دانست و گفت: یکی از مبانی مهم ساختار حکومت اسلامی و اصل و اساس آن، عدالت اجتماعی است و مشروعیت سیاسی یک حکومت مبتنی بر عدالت محوری است لذا باید حکومت پیگیری عدالت اجتماعی را در اولویت امور خود قرار دهد و یک نماینده اصلح این امر را مورد توجه قرار دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان گفت: وقتی فردی برای رسیدن به کرسی مجلس اقدام به ریخت و پاش و افراط و تفریط در جامعه می‌کند، نمی‌تواند عدالت را در جامعه اجرا کند و فقط به‌دنبال یک طعمه بزرگ است.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه رقابت باید سالم باشد و نباید مردم را با دروغ فریب داد، خاطرنشان کرد: پرهیز از اختلاف و تفرقه در رقابت سالم باید مورد توجه همگان قرار گیرد که متأسفانه در ایام تبلیغات انتخاباتی، رقبا به هم تهمت و انگ می‌زنند که این امر از دیدگاه اسلام قابل قبول نیست.

وی یادآور شد: در نظام اسلامی اخلاق و سیاست در هم تنیده شده است لذا باید رعایت کنیم که به خاطر کسب صندلی چند روزه دنیوی، اخلاق را فراموش نکنیم.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار