نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آبرسانی سالم و پایدار به روستاهای کرمانشاه نتایج ارزشمندی به ارمغان آمده که انعقاد تفاهم نامه برای رفع تنش آبی ۸۶۰ روستا که بخشی از آن تا فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌جاری عملی می شود از آن جمله است.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 20 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد رشیدی اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی، عمده منابع تامین آب روستایی که همان چشمه و چاه است را با کاهش دبی مواجه کرده و ‌موجب تنش آبی در روستاهای استان کرمانشاه شده است.

وی افزود: نه تنها عوامل فوق بلکه استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف غیرشرب از جمله آبیاری مزارع و باغات و همچنین انشعابات غیرمجاز نیز توزیع و تامین آب سالم و پایدار در روستاها را با چالش جدی مواجه کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دسترسی به آب سالم نقش مهمی در افزایش و پایداری جمعیت روستایی دارد، از این رو رفع تنش آبی در روستاها و آبرسانی به مناطق محروم جزء اولویت های کاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیگیری‌های مکرر، نتایج ارزشمندی به ارمغان آورد که انعقاد تفاهم نامه برای رفع تنش آبی ۸۶۰ روستا که بخشی از آن تا فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌ جاری عملی می شود از آن جمله است.

رشیدی خاطرنشان کرد: موضوع بدین صورت است که قرارگاه آبرسانی استان کرمانشاه با محوریت پیگیری تفاهم نامه بزرگ استانداری کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با حضور دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف غرب کشور، سردار ریحانی فرمانده و سردار قنبری جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مهندس نجفی معاون عمرانی استاندار، دکتر نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دکتر داوودی مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار و برای رفع این محرومیت بزرگ رایزنی و تصمیمات مهمی در جهت پیشرفت بیشتر پروژه‌های محرومیت زدایی در استان گرفته شد.

علاوه بر پیگیری آبرسانی به روستاها، تاکید بر لزوم تکمیل هرچه سریع‌تر تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه و تاکید و حمایت از مدیران مربوطه برای رفع مشکلات شبکه فاضلاب شهر کرمانشاه نیز از دیگر اقدامات مورد نظر در حوزه آب شهری و روستایی است.

آبرسانی به ۳۰۰ روستای درگیر بحران آب در اولویت است

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، اظهار کرد: آبرسانی به ۸۶۰ روستا در ۲ بخش تعریف شده که وهله اول این تفاهم نامه، آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستایی است که با بحران آب مواجه هستند که بخش قابل توجهی از آن تا دهه فجر امسال انجام می‌شود.

وی افزود: قرار است آبرسانی به مابقی روستاها تا تابستان ۱۴۰۵ پایان یابد که افزایش اشتغال و کاهش سرانه بیکاری کشور و ارزش گذرای آب از نتایج مثبت این طرح خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه میزان اعتبار آبرسانی به ۵۱۱ روستای کرمانشاه را یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: آبرسانی به روستاهای استان نیز پیشرفت خوبی دارد و برای دستیابی به آب پایدار در استان کرمانشاه با جدیت در حال تلاش هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار