رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد:
رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که زیرساختهای فناوری اطلاعات برای برگزاری انتخابات اسفندماه در استان به صورت نیمه مکانیزه فراهم است، گفت: استعلام احراز هویت افراد در انتخابات پیش روز با دیگر مدارک هویتی نیز فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 18 January 2024

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مرتضی صابری در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه امسال، گفت: کمیته فناوری اطلاعات انتخابات در استان همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان شکل گرفت و به موازات آن در شهرستانها نیز این کمیته ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات فرمانداری و بخشداری های استان انجام شده و مواردی از جمله تامین برق پایدار برای حوزه های اخذی رای در دستور کار است، همچنین برای تامین امنیت سایبری نیز اقدام شده و به منظور آموزش نیز پنج نفر مربی رایانه در شهرستان یزد، شهرستان های اردکان، میبد و مهریز سه نفر و بقیه شهرستان‌ها نیز هر کدام ۲ نفر برای دوره های آموزشی تخصصی به وزرات کشور معرفی شده اند.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد گفت: در مولفه های مورد تاکید مقام معظم رهبری، فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد و بسترساز مشارکت است علاوه بر اینکه در قانون جدید انتخابات استعلام آنلاین و برخط مصوب و ابلاغ شده است .
صابری ادامه داد: در قانون جدید ممهور شدن شناسنامه حذف شده و افراد می توانند با استعلام آنلاین نسبت به رای دادن اقدام کنند و در قانون مشخص شده در حوزه های انتخابیه دارای ۲ نماینده نیز می توانند انتخابات تمام الکترونیکی داشته باشند اما حوزه های استان یزد تک نماینده است و با وجود اعلام آمادگی استان یزد در هیچکدام از حوزه های استان فرایند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی اجرا نخواهد شد.
وی افزود: البته در تمام شعب ثابت و سیار دستگاه های استعلام هویت آنلاین وجود دارد و همچنین با توجه به قانون جدید انتخابات، همه مراحل پیش ثبت نام در کل کشور الکترونیکی انجام شده است که بیش از ۴۸ هزار نفر شرکت کرده و افزون بر ۲۴ هزار نفر نیز تایید نهایی شده‌اند که همه بدون حضور فیزیکی و به صورت برخط از پنجره خدمات واحد وزارت کشور انجام شده است.
رییس کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: آزمایش پوشش دهی ارتباطات نیز توسط فرمانداری ها انجام شده و برای هر شعبه از ۲ روش سیار و ثابت استفاده خواهد شد و تا کنون بیش از ۹۳ درصد شعب اخذ استان یزد نسبت به آمادگی سخت افزاری و زیر ساخت های مورد نیاز، بررسی شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار