معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با بیان اولویت دار کردن جرائم در هر شهرستان گفت: بیشترین میزان جرایم در شهرستان آبدانان توهین به شخصیتهای معنوی، تهدید، افترا و نشر اکاذیب می باشد .
کد خبر: ۱۱۴۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیلی قمری در جلسه شورای اداری آبدانان اظهار داشت: طی نه ماهه سال جاری نسبت به نه ماهه سال گذشته توهین افزایش ۵۶ درصدی داشته است که قابل تامل و نیازمند بررسی است.

وی میزان جرایمی مثل ضرب و جرح با ۴۶ درصد، تهدید ۷۳ درصد، افترا و تهمت ۷۶ درصد و تصادفات با ۸۴ درصد را از جرایم افزایش یافته شهرستان عنوان کرد و گفت استفاده از ظرفیت‌های همانند ثمن ها، هیات صلح، روحانیت و شوراهای حل اختلاف می تواند در کاهش پرونده ها موثر و میزان انجام این گونه جرایم را کاهش دهد.

قمری در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو و تخلفات قابل پیش بینی اشاره و خاطر نشان کرد ضمن تلاش در جهت مشارکت حداکثری و معرفی کاندیداهای اصلح از تخلفات مرسومی مثل خرید و فروش رای و تبلیغات زود هنگام که بر اساس قانون جرم تلقی می شود جلوگیری نمود.

در ادامه هاشمی رییس دادگستری آبدانان از قاطع بودن در برخورد متخلفان گفت و تاکید کرد به هیچ عنوان توصیه پذیر نبوده و از مسئولان خواست در خصوص پرونده ها چه تلفنی و چه حضوری توصیه کسی را نکنند که فقط بر اساس مر قانون با همه برخورد خواهد شد./م

بهروز مردانی

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار