استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛
استاندار کرمانشاه گفت: در خصوص شهرستان هرسین باید خوش قول باشیم و توقع من رصد و پیگیری دقیق طرح‌ها توسط فرماندار هرسین است، معاونین و مدیران کل در این مسیر گام به گام مسئولین شهرستانی را همراهی خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 03 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) در شورای اداری شهرستان هرسین که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی و اسلامی است، باید به خود یادآوری کنیم که دشمنان بدخواه ما از حضور مردم در صندوق‌های رای به شدت خشمگین خواهند شد.

وی افزود: هر کس خوبی ایران را می‌خواهد باید در تعیین سرنوشت آن ایفای نقش کند؛ مردم به سهم خود حضور معنادار و مثبت در فضای اثرگذار انتخابات خواهند داشت و مسئولین نقش مهمی در این عرصه دارند، مبادا با غفلت و بی‌توجهی خللی در روحیه و فکر مردم ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در آستانه یک رویداد بزرگ ملی هستیم، به همین دلیل کار ما در هر صورت اثرگذار است، اگر مسئولی کار خود را جدی‌تر انجام دهد می‌تواند موجب تقویت امید در مردم شود.

وی بیان کرد: در خصوص شهرستان هرسین باید خوش قول باشیم و توقع من رصد و پیگیری دقیق طرح‌ها توسط فرماندار هرسین است، معاونین و مدیران کل در این مسیر گام به گام مسئولین شهرستانی را همراهی خواهند کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: در هر شهرستان برخی درخواست‌ها دارای اولویت مکرر است که در شهرستان هرسین این مورد از سال‌های قبل هم مورد درخواست بوده و آن تعریض خیابان مرکزی شهر هرسین است.

وی ادامه داد: قسمتی از این خیابان بافت فرسوده است و خطراتی ایجاد می‌کند، به همین دلیل کارگروهی با مسئولیت فرماندار تشکیل شده و ظرف ۲ ماه آنچه هست جمع آوری می‌شود، جمع‌بندی اولیه صورت می‌گیرد، پیشنهادها در حوزه فرهنگی گردشگری و اقتصادی ارائه شده و سپس برای حل مسئله اقدام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: طبیعتاً برای اجرای این طرح ۲ دیدگاه مدنظر است، دیدگاه نخست مربوط به توقع بودجه هنگفت است که واقعی نیست و دیدگاه دوم این است که از ظرفیت‌های درونی خلق ثروت اتفاق بیفتد و طرح خلاقانه‌ای ارائه شود.

صحرایی تشریح کرد: این نوع توجه و دقت در رصد مسائل توسط مقام معظم رهبری که فرمود از کرمانشاه خبرهای خوبی می‌رسد باعث خرسندی است.

استاندار کرمانشاه گفت: در جلسه این هفته هیئت دولت، استان کرمانشاه نه در موقعیت بلکه در اقدام جزو مجموعه‌های موفق کشور معرفی شد و با سرعت و جدیت بیشتر ارتقای آن را پیش می‌بریم.

صحرایی عنوان کرد: اشتغال مردم استان کرمانشاه پاییز امسال نسبت به سال گذشته به همت مسئولان و همراهی مردم استان ارتقای قابل قبولی داشته و نسبت به میانگین کشور آمار خوبی دارد.


وی در خصوص ایام شهادت شهید سلیمانی گفت: شهدا دیگر به ما نیازی ندارند و خدا از آنها راضی است، این ما هستیم که به نام، یاد و مکتب شهدا نیاز داریم؛ زیباترین جلوه تکمیل آنچه به ما سپرده شده راه شهید سلیمانی است و باید تلاش کنیم که در این راه باشیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: چند روز پیش حمله به آرامش و زندگی مردم و گاهاً در جلوه اختلال به سیستم سوخت رسانی توسط دشمن نشان داده شد، آنها هر کاری می‌کنند که آرامش ذهنی مردم را به هم بزنند، پس در این شرایط آمادگی و آگاهی برای مقابله با دشمن ضروری است.

وی بیان کرد: ما با یک پدیده مبارک به عنوان مکتب شهید سلیمانی باید آشنا شویم، این مکتب مخاطبان خود را به ۲ گروه تقسیم می‌کند، نخست افرادی مانند شهید سلیمانی که ما به نام آنها مفتخریم و دوم کسانی که در صف انتظار هستند.

۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تالار ملل هرسین نیاز است

ابوطالب ایتوندی فرماندار هرسین در این جلسه، اظهار کرد: مطالب جدی مردم شامل چند بخش است، نخستین مسئله پروژه سینما انقلاب هرسین است که ۸۰ درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل به یکصد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: دومین مسئله پروژه تالار ملل است که از سفر مقام معظم رهبری تصویب شده، اما بعد راکد مانده و در حال حاضر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن مصوب شده اما تخصیص داده نشده است.

فرماندار هرسین تصریح کرد: بزرگراه هرسین نیاز به احداث باند جدید تا گردنه گشور دارد، همچنین احداث کمربندی بیستون از اولویت‌ها است که نبود آن برای زائران اربعین مشکلات ترافیکی به‌وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: بازسازی نقاط پرحادثه جاده‌های هرسین و الحاق ۲۰ هکتار زمین دیگر برای افرادی که در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند اما منتخب نبودند نیاز است.

ایتوندی گفت: آسفالت خیابان مسکن معلولان که نیازمند یکصد میلیارد ریال اعتبار است، مشکلات پروژه آبرسانی هرسین، اصلاح شبکه آبرسانی بیستون و احداث سایت جدید زباله که خارج از شهر باشد از موارد لازم به پیگیری است.

وی اضافه کرد: بازسازی سراب هرسین که یک ظرفیت بزرگ است، پایش تسهیلی که به عنوان یک مسئله ضروری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، احداث کارخانه‌ آسفالت به دلیل نیاز تمامی خیابان‌های بیستون و هرسین به روکش آسفالت و احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل برای ایجاد اشتغال از جمله مطالبات مردم شهرستان است.

مشکل آب شهرک صنعتی هرسین رفع می‌شود

عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: صبح امروز از شهرک صنعتی هرسین بازدید به عمل آمد، در همین راستا مشکل آب شهرک دامپروری و شهرک صنعتی هرسین رفع می‌شود.

وی افزود: امروز نخستین دانشگاه علمی کاربردی هرسین افتتاح شد، همچنین با بازدید از حوزه گلیم و نخ ریسی دریافتیم که درآمد آنها بسیار پایین است و باید پیگیری شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما به احداث ۲ بازارچه در شهرستان نیاز داریم، یک بازارچه صنایع دستی و یک بازارچه تنظیم بازار.

محمدی تشریح کرد: کارگروهی در استان کرمانشاه تشکیل شده که تمامی تسهیلات مورد نیاز در آن بررسی و بعد از رصد تسهیلات اقدام به عمل آنها انجام خواهد شد.

پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مشاغل آزاد هرسین

طهماسب نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، احداث بلوار نورآباد و ساماندهی مسکن مهرهای باقی مانده در تعاونی‌ها از جمله موارد در دستور کار است.

وی افزود: ۳۲۳ واحد مسکن دادگستری در دست احداث است که از این تعداد ۴۷ واحد تکمیل است، همچنین یک مجتمع ۱۲۰ واحدی هم هست که ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مسکن مشاغل آزاد با ظرفیت ۲۸۰ واحد در نظر گرفته شده که از این تعداد یکصد واحد پیشرفت ۹۰ درصدی داشته‌اند، این تعداد قرار است تا ۲۰ روز آینده تکمیل شود.

نجفی اضافه کرد: همچنین ۴۰ واحد پیشرفت ۷۳ درصدی داشته و به ازای هر واحد به افراد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: بازدید از سراب و مخزن هرسین انجام شده که ۳۰۰ متر مکعب حجم دارد، تا دهه فجر به اتمام می‌رسد و اعتبار آن از تنش آبی تامین شده، باید برای نقاط مرتفع شهر که آب ندارند به طول ۲ کیلومتر خطوط آبی در نظر گرفته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار