مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به کمبود زایشگاه در شهرهای استان عموم خانواده‌ها در شهر بجنورد که محل تولد فرزند است اقدام به ثبت‌نام نموده‌اند که مقرر شد محل صدور شناسنامه والدین و همچنین مدرکی که سابقه سکونت ۵ ساله را مشخص نماید معیار کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارکرد: در همین راستا رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن بر واگذاری اراضی مازاد کلیه دستگاه‌های اجرایی استان‌ها برای ساخت مسکن تاکید کردند و همچنین به موجب قانون بانک‌ها موظف هستند تا ۲۰ درصد از تسیهلات بانکی را به ساخت نهضت ملی مسکن تخصیص دهند.

وی گفت: با توجه به وظایف سنگینی که وزارت راه‌وشهرسازی و به تبع آن ادارات کل راه‌وشهرسازی در استان‌ها دارند، اقدامات می‌بایست اولویت‌بندی شوند و به دلیل کمبود زمین در شهر‌های خراسان‌شمالی اولویت اول این اداره کل ساخت مسکن برای فاقدین مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی افزود: با پیگیری‌های لازم توانستیم نسبت به شناسایی و آغاز عملیات الحاق اراضی به شهر‌های استان گام موثری برداریم که می‌توان از مهمترین آن به تصویب الحاق هزار هکتار در کارگروه امور زیربنایی استان به شهر بجنورد که سالیان درازی این الحاقات انجام نشده بود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تاکنون با توجه به کمبود زمین، ۲۲۷ قطعه زمین در شهر‌های مختلف تحویل متقاضیان داده است و در ادامه نیز قطعاً با الحاق زمین در شهر‌ها این مهم را انجام خواهد داد.

میرکریمی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از شهر‌ها به دلیل وجود اراضی مازاد در نهضت ملی مسکن امکان واگذاری زمین برای متقاضیان وجود دارد، لذا متقاضیان شهری می‌توانند برای شهر‌های دارای ظرفیت درخواست نمایند و همچنین موضوع اراضی جوانی جمعیت روستاییان عزیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود زایشگاه در شهر‌های استان عموم خانواده‌ها در شهر بجنورد که محل تولد فرزند است اقدام به ثبت‌نام نموده‌اند که مقرر شد محل صدور شناسنامه والدین و همچنین مدرکی که سابقه سکونت ۵ ساله را مشخص نماید معیار کار قرار گیرد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: براساس دستور استاندار خراسان‌شمالی شناسایی سابقه سکونت متقاضیان در قانون جوانی جمعیت برعهده فرمانداران شهر‌های استان خواهد بود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار