با پیش‌بینی برداشت 24 تن ماهی؛
با آغاز صید ماهی از استخرهای یک‌هکتاری پرورش ماهی کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، انتظار می‌رود که بیش از ۲۴ تُن ماهی برداشت شود؛ این میزان برداشت، نشان‌دهنده رشد و توسعه محصولات غیرنیشکری در کنار تولید شکر است و به شکوفایی هرچه بیشتر این واحد نیشکری منجر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ 03 December 2023

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در بازدید از عملیات برداشت ماهی، اعلام کرد که ماهی‌های پرورشی، بیشتر از نوع «کپور» است و مقرر شده با قیمت مصوّب بین کارکنان توزیع شود.

به گفته علیرضا دورباشی‌زاده، این طرح علاوه‌بر رونق آبزی‌پروری در خوزستان، طرحی اشتغال‌زا با منفعت اقتصادی مطلوب و در راستای استفاده از همه ظرفیت‌های هفت‌تپه است.

وزن ماهی‌های رها شده در این استخرها، تقریباً یک گرم بوده که هم‌اکنون پس از طی دوره پنج‌ماهه، به وزن متوسط یک کیلو و ۵۰۰ گرم رسیده است.

طرح پرورش ماهی به‌عنوان یک محصول غیرنیشکری، در سایر واحدهای توسعه نیشکر نیز انجام می‌شود؛ در کشت و صنعت نیشکر فارابی، پرورش متراکم ماهی در ۱۰ حوضچه بتنی صورت می‌گیرد و هر حوضچه قابلیت پرورش ۲ هزار و ۵۰۰ تن قطعه ماهی دارد.

همچنین در کشت و صنعت نیشکر میرزا نیز چند سالی است که با زهاب نیشکر ماهی پرورش می‌دهند و سال گذشته ۱۸۰ تن ماهی پرورشی از این طریق برداشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار