مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پایش لحظه ای اراضی ملی، کاهش مراجعات و مکاتبات، در حوزه زمین، از اهم کارکردهای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 18 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در ابتدای جلسه، نجفی معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را یکی از مهم ترین وظایف حال حاضر ادارات ذیل این سامانه دانست که می‌تواند راهگشای مشکلات بسیاری‌ برای ارباب رجوع باشد.

وی افزود: ادارات باید با تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات عملکرد خود را در این سامانه بهبود بخشند.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص اظهار کرد: پایش لحظه ای اراضی ملی، کاهش مراجعات و مکاتبات، در حوزه زمین از اهم کارکردهای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

وی افزود: پس از یک سال از آغاز به کار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، ما شاهد هماهنگی بسیار خوب دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف تعیین شده خود، در این سامانه هستیم.

جلیلیان در مورد این سامانه و تاریخچه آن، گفت: سامانه پنجره واحد خدمات زمین از حدود ۱۴ماه پیش، (اواخر شهریورماه ۱۴۰۱) با هدف ساماندهی و یکپارچه سازی کلیه اقدامات، خدمات و استعلامات در حوزه زمین، تحت نظارت نهاد  محترم ریاست جمهوری، طرح ریزی و شروع به کار کرد.

وی تأکید کرد: مقرر شد به مرور زمان تمامی خدمات این حوزه وکلیهتمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با آن به درگاه این سامانه متصل شوند که در همین راستا این اداره کل که تا کنون به ۱۰۳ مورد استعلام در بستر سامانه پاسخ داده و از ۲۰ مورد تغییراتی که در مناطق تحت مدیریت این اداره ثبت شده، ۱۴ مورد از آن‌ها تخلف محسوب شده و سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود:  به منظور راهبری سامانه مذکور در استان کرمانشاه سلسله جلساتی با حضور اعضا کارگروه هر ماهه در محل استانداری کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیریت منابع طبیعی استان به عنوان دبیر کارگروه و همچنین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان ناظر این سامانه، سطح همکاری ها در این کارگروه را مثبت و در جهت پیشرفت و هماهنگی بیشتر اعضاء ارزیابی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار