امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به طرح ریزی آمریکایی‌ها برای از بین بردن فلسطین گفت: با شکست چهره پوشالی اسرائیل غاصب به زودی شاهد پیروزی قطعی ملت فلسطین خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 17 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: خدای متعال به نماز جمعه و یاد خدا دعوت می‌کند و یاد خدا حالِ و ذکر دائمی او است.

وی افزود: اگر یاد دائمی خداوند همراه انسان نباشد ممکن است حب دنیا دل انسان را مشغول و او را دچار غفلت و فراموشی کند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: لذا خداوند می‌فرماید از افرادی نباشید که از یاد خدا غافل و مورد مجازات قرار می‌گیرند و فراموش کردن خدا منجر به فراموش کردن خود می‌شود.

وی گفت: انسان برای هدف متعالی و مقدس خلق شده و باید تلاش کند به آن هدف بزرگ که کمال و تعالی است برسد و انسان موظف است برای تمام کمالاتی که خداوند به آن اشاره کرده تلاش کند.

غفوری ابراز کرد: فراموش کردن خدا منجر به فراموشی خود، بی برنامگی در زندگی و فسق و فجور می‌شود و شبیه آن اهل دنیا می‌شوند که از ثروت های انباشته شده خود بهره‌ای نمی‌برند.

غفوری ادامه داد: یاد کنندگان خدا اصحاب بهشت و فراموش کاران از اصحاب جهنم هستند که با یکدیگر برابر نیستند و بهشتی ها رستگار می‌شوند.

غفوری عنوان کرد: در آیات دیگری از قرآن کریم فراموش کردن خدا منشأ نفاق در انسان است و منافق شدن برخی افراد ناشی از فراموش کردن خدا است و خداوند هم آن‌ها را فراموش می‌کند.

وی تشریح کرد: امروز سالروز آزادی سوسنگرد است لذا در روزهای نخست جنگ دست خالی بودیم اما ملت مؤمن ایران در مقابل حزب بعث ایستاد و نخستین عملیاتش را به نتیجه رسانده و «سوسنگرد» را آزاد کرد.

غفوری گفت: سالروز ولادت حضرت زینب (س) را در پیش داریم که اسوه مقاومت و ایستادگی و بزرگترین سرمشق برای مؤمنین است.

وی اذعان کرد: حضرت زینب (س) تمام بار و مسئولیت قیام کربلا و عاشورا را به دوش کشید و به منزل رسانده و پیام عاشورا را به دنیا ابلاغ کرد.

غفوری تأکید کرد: این سرمشق امروز ما را به این نتیجه رساند که می‌توان مردانه در مقابل استکبار ایستاد و نسخه حضرت زینب (س) را به کار گرفته و شاهد نظم جدیدی در عالم هستیم.

وی گفت: تبیین در اوج مصیبت می‌تواند دشمن را به زمین بزند لذا این روز را با نام روز پرستار نامگذاری کردند و این روز را به تمام پرستاران تبریک می‌گوییم.

غفوری بیان کرد: هفته بسیج را در پیش داریم و معنای بسیج یعنی استقامت و ایستادگی، بسیج به معنی حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم است.

وی ادامه داد: امروز از روزهایی است که برای نجات بشریت از ظلم و جور استکبار نیازمند نسخه «بسیج» هستیم.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: اگر عملیات طوفان الاقصی رخ نمی‌داد اتفاقات ناگواری در دنیا رخ می‌داد یکی از آن اتفاقات این بود که آمریکایی‌ها از زمان ترامپ طرحی آماده کرده بودند که فلسطین را از بین ببرند.

وی افزود: افزودن یهودیان ساکن در فلسطین و غلبه آن‌ها و عادی سازی روابط اسرائیل غاصب با کشورهای اسلامی از دیگر برنامه‌های آن‌ها بود.

غفوری بیان کرد: می‌خواستند اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی به عنوان یک امر قطعی برای مردم دنیا جا بیفتد.

وی اضافه کرد: در پی این جریانات فرزندان انقلابی فلسطین بدون مشورت و اطلاع رسانی، این حمله را طراحی و اجرا کرده و هیمنه اسرائیل غاصب و اربابش آمریکا از بین رفت.

غفوری گفت: در این شرایط آمريکا ناچار شد خود به وسط میدان بیاید و ملت‌های منطقه بدانند که طرف حساب اصلی آن‌ها آمریکا است و منشأ بیداری در کشورهای اسلامی شد.

وی تصریح کرد: این حمله نشان داد آمریکا و اسرائیل حریف فلسطینی‌ها در جای کوچکی چون غزه نیستند لذا به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار