بوشهر- ایرنا- بخش استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان و آثار راه یافته به جشنواره کشوری در بوشهر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 14 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، سمیه رسولی در حاشیه اختتامیه بخش استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بوشهر اظهار کرد: این جشنواره با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در طی ۲ روز گذشته انجام و از ۲۰۰ اثر فاخر راه یافته به مرحله استانی، ۴۰ قصه بومی محلی توسط هیات داوران شایسته حضور و اجرا شدند.

وی افزود: هیات داوران بیست وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان بوشهر، قصه گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه لبخند، قصه کودکان مظلوم غزه و همچنین قصه‌های نیروی انتظامی مورد سنجش قرار داده که در بخشی فاقد برگزیده بوده است.

رئیس بخش استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بوشهر تصریح کرد: "سوسن حیاتی"، "زهرا جهان‌افروزیان"، "ناهید پذیرایی"، " ساناز دهقانی" و "ماه بی بی صفری پور" داوران و مسعود مشایخی ناظر بخش استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان بوشهر را برعهده داشتند.

رسولی ادامه داد: هیات داوران در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های قصه گو، مریم گله گیری با قصه «تنبل خان» را برگزید.

وی ادامه داد: در بخش مدرن کلاسیک (پسران و دختران) رتبه اول به علی سینا جوکاری با قصه «دانیسی»، رتبه دوم به آیدا اشرف با قصه «داوری جناب خرس»، رتبه سوم به ساجده جعفری با قصه «ختن» اهدا کرد.

رئیس بخش استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بوشهر ادامه داد: در بخش مدرن کلاسیک (مردان و زنان)، رتبه اول به زهرا میرزایی‌خواه با قصه «میرزا بد نباشه»، رتبه دوم به رضوان فتاح با قصه «نبید و نکرد»، رتبه سوم مریم فتاح با قصه «احمد خارکش» اهدا کرد.

رسولی بیان کرد: در بخش آیینی و سنتی (پسران و دختران) رتبه اول به فاطمه نوذری با قصه «نبرد تن به تن رستم و برزو»، رتبه دوم زهرا صادقی‌آزاد با قصه «رزم رستم و افراسیاب» و رتبه سوم ساغر رضایی با قصه «نبرد بانو گشتاسب با سهراب» رسید.

وی گفت: در بخش آیینی و سنتی (زنان و مردان) رتبه اول فرزاد کرمی با قصه «رستم و اشکبوس»، رتبه دوم سید حسین صدری زاده با قصه پسران «فریدون» و رتبه سوم به مژگان صفری با قصه «نبرد رستم با کلاه‌خود پنجه تاب» اهدا کرد.

رسولی ادامه داد: هیات داوران در بخش «زبان اشاره» مریم کیائی با قصه «بازرگان و پسران» و در بخش «قصه لبخند» عصمت دانش با قصه «پیرمرد آب فروش» را شایسته تقدیر دانست.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار