مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان‌شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در خصوص اعتیاد شناسایی کرده و به ایفای آن بپردازند که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این مسیر نقش پررنگی را ایفا کنند تا این زنجیره تکمیل شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، عصر امروز حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی در جلسه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان اظهارکرد: معضل اعتیاد معضل فرد، اجتماع و خانواده است این مشکل با همراهی و مشارکت مردم و توجه جدی به آموزش حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در خانواده حوزه آموزش اهمیت خاصی دارد، گفت: آموزش به صورت مستمر و در قالب عملیاتی شدن طرح‌های پخته و جامع باید ادامه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی جدیت در بخش آموزش و معطوف کردن تلاش‌ها و تحقق اهداف را الزامی دانست و افزود: نتیجه ارائه آموزش‌ها باید افزایش مهارت زندگی، کار گروهی، اعتماد به نفس برقراری ارتباط اجتماعی و پذیرش افراد بهبود یافته از سوی جامعه و خانواده باشد.

ناهیدی با اشاره به اینکه مردم، کار دستگاه‌های دولتی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام نمی‌دهند، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نقش خود را در این خصوص شناسایی کرده و به ایفای آن بپردازند که تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این مسیر نقش پررنگی را ایفا کنند تا این زنجیره تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به فرد آسیب دیده و درگیر اعتیاد از بالا به پایین نباید باشد خود فرد مقصر صد درصدی نیست بنابراین تمام جامعه برای رفع این معضل تکلیف دارند.

ناهیدی تاکید کرد: اقدامات حوزه پیشگیری، درمان و مقابله باید همسو با هم شکل گیرد تا شاهد پذیرش اجتماعی افراد بهبود یافته در جامعه باشیم.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار