اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با فرافکنی عجولانه درباره ماجرای خرس زخمی که اخیراً در مجن جان خود را از دست داد، بر ابهامات مرگ این گونه بااهمیت جانوری افزود.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 05 November 2023

به گزارش تابناک سمنان: سوم آبان‌ماه امسال بود که 2 قلاده خرس قهوه‌ای در حومه مجن در شهرستان شاهرود استان سمنان جان خود را از دست دادند؛ اهمیت موضوع به‌حدی بود که خبر این اتفاق ناگوار به‌سرعت در رسانه‌ها منتشر شد.

ابتدا «یک محیط‌بان باسابقه» که در محل امدادرسانی محیط‌بانان و سایر عوامل دست‌اندرکار در موضوع در حومه مجن حضور داشت، با انتشار تصاویری در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش، از مرگ این 2 خرس قهوه‌ای خبر داد.

در همین بین، «شلیک گلوله باغداران» عامل مرگ این خرس‌ها عنوان شد (مستندات کامل این بخش نزد خبرگزاری فارس استان سمنان محفوظ است و به دلیل جلوگیری از فشارهای بعدی به این محیط‌بان پرتلاش، فعلاً از انتشار آن خودداری می‌شود).

پس از مستندسازی این محتواها، خبرنگار خبرگزاری فارس به‌عنوان یکی از فعال‌ترین رسانه‌ها در حوزه محیط‌زیست استان سمنان با محیط‌بان منتشرکننده آن پست، تماس تلفنی برقرار کرد و جزئیات ماجرا را جویا شد.

محیط‌بان باسابقه و کاربلد استان سمنان در این تماس تلفنی نیز مجدداً تأکید کرد که علت مرگ خرس‌های قهوه‌ای، «شلیک گلوله باغداران» بوده است (مستندات کامل و فایل صوتی این مصاحبه نیز نزد خبرگزاری فارس استان سمنان محفوظ است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد).

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار