امام جمعه جیرفت گفت: دنیای غرب متوجه شده که بالندگی نظام از بالندگی و توانایی و عزت زنان است و لذا به دنبال فروپاشی خانواده و متزلزل کردن جایگاه زن هستند.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، عاطفه خادمی، پیش از ظهر امروز در همایش زن، زندگی آگاهی با اشاره به جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی و نقش آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام، اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند و در همه‌ی صحنه‌ها نقش‌آفرین و پیشگام هستند.

مشاور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به نقش و جایگاه زنان در جامعه در عمل، غرب و نظام سرمایه‌داری به دنبال ایجاد نفاق و تزلزل در جامعه زنان است.

خادمی عنوان کرد: عزت زن در گرو پیروی از نصایح و راهبرد‌های رهبری فرزانه انقلاب است و باید با آگاهی‌بخشی و روشنگری زنان جامعه را به این عقاید و باور‌ها رساند.

وی با تبیین نقش و جایگاه زن در اجتماع کنونی از همه‌ی فعلان فرهنگی در این حوزه خواست با تلاش و جدیت در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

حجت‌الاسلام تارم امام جمعه جیرفت نیز در این همایش عنوان کرد: موضوع این همایش موضوع مهمی است، اگر فقط در همین جمله «از دامن زن مرد به معراج می‌رود» دقت شود، دنیایی حرف و معنویت و بزرگی و عظمت زن را در آن می‌شود پیدا کرد.

امام جمعه جیرفت گفت: هر کجا یک مرد موفقی بوده یا یک همسر صبور و توانمند و با فهم در کنارش بوده و یا اینکه تربیت شده مادری مهربان و ارزشمند است.

وی گفت: دنیای غرب متوجه شده که بالندگی نظام از بالندگی و توانایی و عزت زنان است و لذا به دنبال فروپاشی خانواده و متزلزل کردن جایگاه زن هستند.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: در حال حاضر که شاهد جنایات رژیم صهیونیستی هستیم و بخاطر عملیات طوفان‌الاقصی به ضعف و زبونی رسیده و با مدیریت مستقیم امریکا و غرب دست به کشتار زنان و کودکان زده اند چرا برایشان دفاع از حقوق زنان و کودکان معنی ندارد؟

سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این همایش داشت: با توجه به جنگ ترکیبی که دشمن شروع کرده و موثرترین قشر جامعه یعنی بانوان را هدف قرار داده لذا ضرورت جهاد تبیین در این خصوص بخوبی آشکار می‌شود و باید در این راستا آگاهی‌بخشی صورت پذیرد.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دبیرخانه دائمی در این بحث راه‌اندازی می‌شود تا مقدمه‌ای برای شناخت جایگاه زن و شخصیت زن و تاثیرگذاری آن در حوزه‌های مختلف باشد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار