معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با بیان این‌که فصل صید از دریای خزر به‌ روش پَره کشی از 18 مهرماه سال جاری آغاز شده است، گفت که صید ماهی در آب‌های گلستان60 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 01 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، محسن یحیایی شامگاه سه شنبه در خصوص آخرین وضعیت صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صید ماهیان استخوانی در گلستان توسط شرکت‌های پره از ۱۸ مهرماه آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان افزود: از ۱۸ تا پایان ماه مهر، ۹۰ مورد پَره کشی توسط صیادان استان انجام شده که رهاورد دریا برای صیادان، گونه‌های مختلف ماهیان استخوانی از قبیل کفال، کپور، سفید، کلمه و سایر گونه‌ها به میزان ۱۷ هزار و ۱۲۲ کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط صید در هر مورد پره کشی ۱۹۰ کیلوگرم انواع ماهی بوده است، گفت: صید در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با حدود ۱۰ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم، حدود ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

یحیایی بیان کرد که صید ماهی کفال به میزان ۱۴ هزار و ۴۶ کیلوگرم با رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته در صدر ماهیان صید شده در سال جاری قرار دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: ماهی کپور به میزان دو هزار و ۴۷۴ کیلوگرم، سفید ۴۹۲ کیلوگرم، کلمه ۱۴ کیلوگرم و دیگر گونه‌ها به میزان ۹۶ کیلوگرم توسط تور صیادان شرکت‌های پره استان گلستان صید شده است.

وی اضافه کرد: طی مدت مذکور ۶ قطعه ماهی خاویاری حاصل از «صید ضمنی» به مراکز تکثیر و پرورش منتقل شده است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار