یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از متخلفین صید غیر مجاز ماهی در دریاچه سد سلمان فارسی ۱۹ ماهی صید شده کپور و سرخه به همراه ادوات صید کشف و ضبط کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 01 November 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قیر وکارزین با تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: ماموران یگان حفاظت طی گشت و پایش در اطراف دریاچه سد سلمان فارسی قیر، به دو نفر متخلف صید غیر مجاز ماهی که از تاریکی شب استفاده کرده و مشغول صید غیر مجاز ماهی بودند، برخورد کردند که از آن‌ها ۱۹ عدد ماهی کپور و سرخه به همراه ادوات صید کشف و ضبط شد.

عباس قائدی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان شکار و صید باید قاطع و بدون اغماض باشد، افزود: ضمن پرداخت ضرر وزیان ماهی‌های صید شده توسط متخلفین، صورتجلسه تنظیم و به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه ارسال شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با یادآوری زیان‌های صید غیرمجاز و بی رویه ادامه داد: صید غیرقانونی در تالاب‌ها و آبگیر‌های ساحلی و از جمله در دریاچه سد سلمان فارسی، در تمامی طول سال در حال انجام است که آن نیز یک خطربرای ازدیاد نسل آبزیان است.

او ادامه داد: از بین رفتن محل‌های تخم‌ریزی طبیعی و فراهم نبودن شرایط برای تکثیر طبیعی از دیگر دلایل عمده کاهش ذخایر آبزیان دراین دریاچه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار