کد خبر: ۱۱۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 17 October 2015

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: بر اساس آمار موجود تعداد روزهای ناسالم در استان البرز از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در چهارمین کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در سال‌های گذشته و به منظور کاهش آلودگی هوا در این استان انجام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها بود که هم اکنون این قانون در استان البرز لغو شده است.

وی افزود: در این راستا و بر اساس بررسی‌های انجام شده بین سال‌های 91 تا 93، میزان روزهای پاک در سال 93 نسبت به سال 91 به دو برابر افزایش یافته و میزان روزهای ناسالم طی این مدت به یک سوم کاهش یافته بود.

مدیرکل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: استفاده از بنزین یورو چهار یکی از مهمترین دلایل بهبود کیفی هوا است.

محمدی افزود: بر این اساس در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به 6 ماهه سه سال گذشته در این استان، روزهای پاک سال 94 نسبت به سال 93 به یک سوم کاهش یافته و روزهای ناسالم در این استان و در کلانشهر کرج نیز نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی بروز پدیده گرد و غبار را از دلایل مهم افزایش آلودگی هوا در استان عنوان کرد.

*ثبت 17 مورد پدیده گرد و غبار از ابتدای سال تاکنون در البرز

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 مورد پدیده گرد و غبار در استان به ثبت رسیده است که همین امر توانسته در ناسالم شدن کیفی هوای کرج تأثیرات بسیاری داشته باشد.

محمدی با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم در استان البرز بسیار زیاد بوده است افزود: در این راستا هیئت دولت مسئولان در این استان را مکلف بر شناسایی عوامل آلودگی هوا کرده است.

وی عنوان کرد: گرد و غبار و ریزگردها، منابع متحرک و ثابت آلاینده را از مهمترین دلایل آلوده‌کننده هوا در این استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از منابع متحرک آلاینده به وجود 900 هزار دستگاه خودرو در سطح استان اشاره کرد و اظهار کرد: از این تعداد، 90 هزار دستگاه را خودروهای عمومی تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها مشمول معاینه فنی هستند.

محمدی وجود 35 هزار دستگاه خودروی فرسوده را نیز از دیگر دلایل بروز آلودگی هوا در البرز عنوان کرد.

محمدی بیان داشت: استان البرز دارای شهرک‌های صنعتی متعددی است که وجود این شهرک‌ها نیز می تواند در بروز مشکلات زیست محیطی تأثیرات بسیاری را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار