رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به ثبت نام نهایی ۵۸۱ نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم در این استان گفت: ۸۳ داوطلب برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مجلس در گلستان با هم به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 26 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید علی مهاجر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از آغاز فرایند ثبت نام در استان گلستان ۹۵۹ نفر به عنوان متقاضی داوطلبی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم ثبت نام کردند که پس از بررسی مدارک و صحت سنجی در پایان مدارک ۷۴۸ نفر مورد تایید قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: از مجموع افرادی که مدارک آن‌ها مورد تایید قرار گرفت ۵۸۱ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

مهاجر ادامه داد: ۳۹۳ نفر از ثبت نام کنندگان از قوم فارس، ۱۴۱ نفر از ثبت نام کنندگان از قوم ترکمن، ۴۳ نفر از ثبت نام کنندگان از قوم سیستانی و چهار نفر از ثبت نام کنندگان از قوم بلوچ هستند.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد از افرادی که ثبت نام خود را نهایی کردند را مردان و ۱۰ درصد را داوطلبان زن تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: ۳۷ نفر داوطلبان معادل ۶ درصد از افرادی که ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی بودند.

مهاجر ادامه داد: از مجموع ۵۸۱ نفر از افرادی که ثبت نام آن‌ها نهایی شده‌اند ۴۳۸ نفر را برادران و خواهران شیعه و ۱۴۳ نفر را برادران و خواهران اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: حوزه انتخابیه گرگان و آقلا با رشد ۳۳ درصدی داوطلبان تصاحب کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی مواجه بوده که بالاترین رشد را در بین هفت حوزه انتخابیه استان گلستان داشته است.

مهاجر عنوان کرد: بر اساس آمار‌های رسمی وزارت کشور استان گلستان دهمین استان برتر از نظر استقبال داوطلبان برای ورود به دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار