مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ٣٠ کودک در کرمانشاه طی ۶ ماهه نخست امسال به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 24 October 2023

رحمت‌الله جلیلیان

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص «فرزندخواندگی» در کرمانشاه اظهار کرد: پذیرفتن کودکان تحت پوشش بهزیستی برای خانواده‌های فاقد فرزند و یا خانواده‌هایی که تمایل به نگهداری این کودکان داشته باشند با شرایطی همراه است که عمدتا خانواده‌های کرمانشاهی از این امر استقبال می‌کنند.

وی افزود: بهزیستی استان کرمانشاه به منظور ترویج فرهنگ در زمینه فرزند خواندگی اقدام به تهیه بروشور، موشن گرافی، اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، اجرای همایش و مصاحبه‌های متعدد رادیو و تلویزیونی کرده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد فرزندخواندگی در سال گذشته در استان کرمانشاه ۲۹ نفر و در ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: متقاضیان باید برای ثبت‌نام در سامانه ملی فرزندخواندگی به نشانی اینترنتی www.adoption.behzisti.net مراجعه و مدارک مورد نیاز خود را بارگذاری کنند و سپس از آن‌ها برای انجام مصاحبه دعوت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید از منزل متقاضیان فرزندخواندگی تشریح کرد: با متقاضیان به منظور انجام بازدید منزل متقاضی هماهنگی صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: معرفی به مراکز مشاوره فرزندخواندگی برای دریافت خدمات مشاوره و اطلاع‌رسانی و هماهنگی با متقاضیان برای دعوت اصولا از طریق پیامک و در موارد خاص به صورت تلفنی انجام می‌شود.

شهبازی گفت: این متقاضیان برای دریافت معرفی نامه اداره پزشکی قانونی به منظور انجام آزمایشات صحت جسم و روان و عدم اعتیاد و دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت گواهی عدم سوء سابقه کیفری دعوت می‌شوند.

وی تأکید کرد: مراحل مختلفی برای فرزندخواندگی وجود دارد که متقاضیان باید آن‌ها را سپری کنند و بهزیستی تا پایان ۱۸ سالگی بر وضعیت کودک نظارت دارد.

به گفته شهبازی افراد مقیم خارج از کشور در صورت تمایل به جای ثبت‌نام در سامانه ملی فرزندخواندگی باید به دفتر نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: عمده متقاضیان فرزندخواندگی به سرپرستی کودکان زیر سه سال تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار