مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تونل دوم حیران گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۵۰ درصد گذشته است و عملیات عمرانی این تونل تا پایان فصل کاری سال بعد تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 23 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، نصیب نجفی، مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر پروژه احداث تونل دوم حیران با پیشرفت بالای ۵۰ درصدی در حال انجام است و تا پایان فصل کاری سال بعد این پروژه تکمیل خواهد شد و تا به امروز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: از محل تهاتر نفت ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده و ۱۳۰ میلیارد مابقی هم از طریق مسؤولان مربوطه در حال پی گیری است که تامین اعتبار از محل پیوست ۱ قانون بودجه و توازن استانی انجام می‌گیرد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل بیان کرد: در ۷ ماهه اول سال جاری حدود ۸ میلیون تردد رفت و برگشت در این جاده ثبت شده است و از این تعداد ۱ میلیون به وسایل نقلیه سنگین اختصاص دارد که این ارقام اهمیت این جاده را نشان می‌دهد.

نجفی تصریح کرد: پس از انتخاب پیمانکار جدید از طریق اداره راه و شهرسازی شاهد ادامه روند احداث این تونل هستیم و پیمانکار شروع به عملیات کرده و به سرعت کار را پیش می‌برد.

وی گفت: با افتتاح این پروژه گره ترافیکی آخر هفته و پیک‌های مسافرتی که در جاده گردشگری حیران شاهد هستیم، باز خواهد شد.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار