ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از روز گذشته (جمعه) قصرشیرین را فرا گرفت، دید افقی این شهرستان مرزی را امروز شنبه به میزان چهار هزار متر کاهش داده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رئیس اداره هواشناسی شهرستان قصرشیرین در این ارتباط گفت: هم اکنون میزان دید افقی ۶ هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است و کمترین میزان دید ناشی از غبار در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر روز گذشته به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه غبار تا اواخر وقت امروز از منطقه خارج می شود، اظهار کرد: همچنین بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۹متر بر ثانیه معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۳درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۶درصد است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۵۷ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز اردیبهشت ماه، ۱۰ خرداد، پنج روز تیر، هشت روز مرداد، شهریور ۹ روز و در مهرماه نیز هشت روز است.

او گفت: از ابتدای سال آبی جاری (فروردین ماه تاکنون) در قصرشیرین ۱۷۹.۹میلیمتر و در سال زراعی گذشته نیز در مجموع در قصرشیرین ۳۷۹و چهار دهم میلی متر باران در این شهرستان باریده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار