معاون تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر از تشکیل ۲۰ اتاق بهداشت در مدارس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر عصر امروز با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس استان اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی که به منظور بهینه سازی و متناسب سازی فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای انجام شد، ۳۶ زمین چمن مصنوعی، ۱۴ کلاس درس تربیت بدنی و هشت سالن ورزشی با ۱۵ میلیارد تومان بودجه اختصاصی و هفت میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افتتاح شد و سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای از ۷۷/. متر به ۸۸/. متر ارتقا پیدا کرد؛ در این طرح تمرکز در کل شهرستان‌ها یکسان نبوده و عسلویه بالاترین میزان فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را دارد.

وی افزود: ساخت ٢۵ زمین چمن مصنوعی، ٢۵ کلاس درس تربیت بدنی و تکمیل سالن‌های ورزشی مدارس با اعتبار ١۴ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت و ٢٠ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دستور کار قرار دارد.

عباسیان گفت: یکی دیگر از اقدامات که در راستای طرح شهید سلیمانی صورت گرفت توسعه و تجهیز خوابگاه ورزشی شهدای دانش آموز با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در تراز کشوری است؛ تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداقل برای یک رشته ورزشی در سطح کشور میزبان مسابقات باشیم.

عباسیان با اشاره به اینکه ۱۸۸ مدرسه در سطح استان مجهز به اتاق بهداشت هستند گفت: ۲۰ اتاق بهداشت تأسیس و ۳۰ اتاق بهداشت با ١٠٠ میلیون تومان بودجه تجهیز شده است.

وی در خصوص برخی طرح‌های اجرا شده در استان عنوان کرد: طرح سفیران سلامت با مشارکت ۳۲ هزار و ٣٢٠ دانش آموز و کسب دو مقام کشوری، طرح کشوری دادرس که در این طرح بیش از ۱۵ هزار دانش آموز با همکاری سازمان هلال احمر در سطح مدارس متوسطه آموزش دیدند، طرح کشوری محیط‌یار ویژه دانش آموزان ابتدایی برای حفاظت از محیط زیست با مشارکت ۹ هزار دانش آموز برای اولین بار در استان بوشهر و اجرای طرح کشوری آهن یاری و مکمل ویتامین دی ویژه دختران متوسطه اول و دوم و پسران مدارس شبانه روزی به مدت چهار ماه برای هشت هزار و ۶٩۶ دانش آموز از جمله این موارد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص طرح شهید خرازی گفت: این طرح شامل آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی است که در این طرح یک هزار و ٣٠٠ نفر مادر و دختر و یک هزار نفر پدر و پسر در ۳۰ مکان ورزشی به صورت هفتگی حضور پیدا می‌کنند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان تربیت بدنی و مسابقات ورزشی دانش آموزی در ۱۸ رشته ورزشی با مشارکت ۸۹ هزار و ۵۴۰ دانش آموز در سطوح مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: طرح استعدادیابی دانش آموزان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان طبق تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه امسال منعقد شد در هر شهرستان تعداد این مدارس پایلوت انتخاب و با تخصیص اعتبار استعداد‌ها به کمک دبیران ورزش شناسایی می‌شوند.

صادق عبدالهی رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به «طرح پاک» گفت: این طرح که تکمیل کننده «طرح کوچ» در سال‌های گذشته است در راستای بهبود آمادگی جسمانی دانش آموزان دختر و پسر در تمامی مقاطع تحصیلی انجام می‌شود که بر اساس آن یک سری آزمون‌های آمادگی جسمانی برگزار می‌شود تا از این طریق وضعیت اولیه دانش آموزان شناسایی و بعد توسط معلمین برنامه‌های ورزشی در ساعت درس تربیت بدنی در مدارس تجویز می‌شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار