مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: هم اکنون در استان ۲۰۲ هزار خانواده شامل ۷۸ درصد از جمعیت استان در دهک‌های یک تا ۷ مشمول طرح دریافت کالا برگ الکترونیک هستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 16 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهارداشت: از ۲۰ مهرماه و با اجرایی شدن مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی همه خانوار‌های دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه و دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان شدند.

وی در خصوص مشوق‌های طرح گفت: استفاده از این طرح به طو ر کامل اختیاری است و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۳۰۰ هزار تومانی) خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا انتخاب شده است.

به گفته وی همچنین به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود، اما برای دهک‌های اول تا هفتم علاوه بر اعتبار موجود (۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان)، اعتبار تشویقی اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود.

این مقام مسوول افزود: همه خانوار‌های مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اشرفی گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوار‌ها پیش‌بینی شده که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد‌شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از بهره مندی دهک‌های ۶ و ۷ افزایش خانوار‌های مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک در استان خبر داد و گفت: با مشمول قرار گرفتن دهک‌های ۶ و ۷ در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی، ۷۸ درصد خانوار‌های خراسان جنوبی از این طرح بهره‌مند شدند.

اشرفی با اشاره به اینکه مرحله ششم طرح کلابرگ الکترونیک از روز پنجشنبه ۲۰ مهر در سراسر کشور و استان آغاز شده است، یادآور شد: به دنبال اجرای این مرحله تمام خانوار‌های دهک شش و هفت که در استان ۵۲ هزار خانواده است شامل این طرح و مشمول افزایش اعتبار یارانه شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان ۲۰۲ هزار خانواده شامل ۷۸ درصد از جمعیت استان در دهک‌های یک تا ۷ مشمول این طرح هستند افزود: استفاده از این طرح اختیاری است و افراد می‌توانند برای اطلاع از دهک خود به سایت حمایت مراجعه کنند و در صورت مشمول بودن با استفاده از برنامه شبکه ملی اعتبار و یا همان برنامه شما از فروشگاه‌های متصل به این طرح و مانده اعتبار خود مطلع شوند و یا کد دستوری ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع را شماره‌گیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا ۲۰ مهرماه سه هزار و ۵۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه به این سامانه متصل شدند و مشمولان می‌توانند به این فروشگاه و مغازه‌ها مراجعه و ۱۱ قلم کالای اساسی را با استفاده از این طرح خرید کنند به این صورت که به ازای ۲۰۰ هزار تومان خرید از مبلغ یارانه، ۱۲۰ هزار تومان مجدداً به اعتبار کارت اضافه می‌شود و در زمان خرید بخشی از مبلغ از اعتبار یارانه شان و بخش دیگر از مبلغ افزایش اعتبارشان کسر می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۳۶ هزار و ۱۱۳ تراکنش در فروشگاه‌های متصل به این طرح انجام شده و اکنون خرید به صورت حضوری انجام می‌شود، ولی از آنجایی که طرح ادامه دار است طی روز‌ها و هفته‌های آینده سازوکاری ترتیب داده می‌شود تا امکان خرید اینترنتی این ۱۱ اقلام در طرح کلابرگ الکترونیک فراهم شود.

اشرفی بیان داشت: قیمت این ۱۱ قلم کالای اساسی تا پایان سال هیچ‌تغییری نمی‌کند و اگر هم تغییر کند دولت مابه التفاوت را تقبل و قیمت مبنا تغییری نمی‌کند.

وی ادامه داد: برنج، روغن، ماکارانی، قند و شکر کالا‌هایی است که تاکنون بیشترین میزان فروش را در طرح کلابرگ الکترونیک داشته‌اند.

اشرفی افزود: در مارک و برند کالا‌های اساسی هیچ اجباری نیست و افراد می‌توانند هر نوع مارکی را برای آن ۱۱ قلم کالای اساسی مشخص شده خریداری کنند و اگر صاحب فروشگاهی فرد را مجبور به خرید مارک خاصی کند تخلف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: افراد اگر می‌خوهند مشمول افزایش اعتبار شوند باید مبلغ افزایش اعتبار را در همان ماه استفاده کنند، زیرا این مبلغ افزایشی مشمول همان ماه است

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار