مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود صیادان گلستانی امسال هزار و 500 تن ماهی برداشت کنند که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 15 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، اسماعیل جباری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صیادان گلستانی تور‌های خود را از مهرماه برای صید ماهیان استخوانی به خزر انداختند و پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن ماهی صید کنند که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان گلستان از ۱۸ مهرماه آغاز و به مدت ۶ ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال ۸۲۰ صیاد در قالب ۱۸ شرکت‌تعاونی و به روش صید پره، با بهره‌گیری از قایق در ۲ منطقه میان‌کاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

طبق گفته جباری، گونه‌های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه‌های ماهیان سفید، کفال، کپور، کلمه و شگ ماهی است.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: کارشناسان شیلات و یگان حفاظت این اداره کل بر کار صیادان منطقه نظارت خواهند داشت تا از برداشت ماهیان غیرمجاز و غیراستاندارد باهدف حفظ این ذخایر برای نسل آینده جلوگیری کنند.

وی توضیح داد که اندازه چشمه کیسه تور‌های پره همانند سال‌های قبل در چهار‌ماهه اول فصل صید ۳۰ میلی‌متر و در دو‌ماهه پایانی ۳۳ میلی متر است.

گفتنی است صیادان از طلوع آفتاب به کمک ۷۵ فروند شناور تور ریز و طناب ریز و ۶۵ فروند شناور موتوری، تور پره را در داخل آب ریخته و به کمک ۶۶ دستگاه تراکتور آن‌ها را به ساحل می‌کشند.

ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ۲۱ بوده و فقط پره‌های an> مستقر در میان‌کاله می‌توانند تا ساعت ۲۳ اقدام به پره کشی کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار