مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از شناسایی و جمع آوری ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب طی یک سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با کشف و جمع‌آوری این انشعابات غیرمجاز بیش از ۱۰ درصد هدررفت آب نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 11 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «رضا داودی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عمده این انشعابات آب مربوط به شهرک‌های حاشیه‌ نشین، ساخت و سازهای غیرمجاز و باغ ویلاها است.

وی با بیان اینکه برخورد مستمر با انشعاب غیرمجاز آب در دستور کار این شرکت است؛ انشعاب غیرمجاز را به عنوان دست اندازی به منابع عمومی دانست و گفت: در مواردی شاهد بودیم که یک انشعاب غیرمجاز، آب یک روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

داودی همچنین از اختصاص یک شعبه ویژه‌ برای رسیدگی قضایی و تشکیل یک اکیپ ویژه برای شناسایی انشعاب های غیر مجاز در استان خبر داد و با اعلام آمادگی این شرکت برای اختصاص انشعاب مجاز به متقاضیان تاکید کرد: وجود انشعاب غیرمجاز باعث هدررفت آب و افت فشار در نقاط دیگر شهر می‌شود.

میانگین هدر رفت آب شرب در استان کرمانشاه ۳۶ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه میزان کنونی هدررفت آب در استان را ۳۶ درصد و شهر کرمانشاه را ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: هدررفت آب در بخش روستایی استان ۴۷ درصد و در بخش شهری ۳۲ درصد است.

داوودی هدر رفت آب در استان را مانند میانگین کشور برآورد کرد، اما گفت: آمار هدر رفت ظاهری آب که عمدتا ناشی از انشعابات غیرمجاز است در استان کرمانشاه بالا است اما در بخش هدررفت واقعی آب که عمدتا مربوط به حوادث، شکستگی‌ها، نشت خطوط و سایر موارد می‌باشد، تقریبا مشابه کشور هستیم.

وی در ادامه از کاهش هدررفت آب در استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: زمانی هدررفت آب در استان کرمانشاه تا ۴۷ درصد بود اما با تلاش‌های صورت گرفته این میزان کاهش یافته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار