مرکز مردمی "نفس" در خمین با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش در راستای جلوگیری از سقط جنین، در خمین راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹ 01 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مریم غفاری مسئول مرکز مردمی نفس در استان مرکزی در آیین گشایش این مرکز گفت:بر اساس آمارهای غیررسمی در سال ۱۴۰۰، روزانه یک‌هزار سقط جنین در کشور رخ داده و این آمار در سال جاری به روزی ۲ هزار سقط افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ۲ درصد از آمارهای سقط جنین خود به خودی است، سه درصد دارای علت پزشکی و باقی سقط جنایی است.

مسئول مرکز مردمی نفس در استان مرکزی یادآور شد: مرکز مردمی نفس در سال ۱۴۰۰ در جوار بارگاه امام رضا(ع) گشایش یافت و تاکنون از یک‌هزار و ۶۳۲ سقط جنین جلوگیری کرده است.

غفاری بیان کرد: ۱۳ درصد از این شمار، به علت مشکلات اقتصادی، ۴۱ درصد به دلیل نخواستن فرزند و ۴۲ درصد به علت نداشتن آمادگی برای فرزندآوری تصمیم به سقط جنین داشتند.

وی، حوزه شناسایی را پاشنه آشیل مرکز مردمی نفس بیان کرد و افزود: مراقبان سلامت، ماماها و متخصصان زنان در این حوزه وظیفه مهمی برعهده دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز دراین مراسم گفت: پیامبر اکرم (ص) نخستین فردی است که با انسان کُشی و کودک کُشی مبارزه کرد.

سرهنگ پاسدارعلی اکبرحسینی افزود: در دورانی که اعراب جاهلی دختران خود را زنده به گور می‌کردند، پیامبر اکرم(ص) در مقابل این اقدام ناپسند ایستاد و به زنان کرامت و شخصیت داد.

وی تصریح کرد: امروز نیز همانند ۱۴۰۰ سال قبل، کودک‌کُشی در حال رخ دادن است و غرب با امپراطوری رسانه‌ای خود پیشتاز قتل کودکان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی مطابق فطرت انسانی نیست، اظهار کرد: متاسفانه این سبک زندگی در جامعه اسلامی نیز رواج پیدا کرده است.

سرهنگ پاسدار حسینی عنوان کرد: افزایش آمار سقط جنین وضعیت جمعیتی را با بحران و چالش مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: اجرای درست طرح نفس به معکوس‌سازی آمار سقط جنین کمک می‌کند و تحقق این امر مهم نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار