مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در قالب بیمه فراگیر دولت سیزدهم، سه طرح حمایت بیمه‌ای ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان قم در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 28 September 2023

به گزارش تابناک قم، محمد عاشوری روز پنجشنبه در گفت‌وگویی، بیان داشت: بیمه دانشجویی نیز از جمله طرح‌های مهم دولت در بیمه فراگیر است و دانشجویان می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت مستقیم تحت پوشش قرارگرفته و از سابقه بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی گفت: در قالب بیمه دانشجویی، دانشجویان در صورتی که طرح الف و حق بیمه ۱۲ درصدی را انتخاب کنند با پرداخت ماهیانه حدود ۶۵۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی در سن مقرر بهره‌مند شوند؛ این طرح فاقد از کارافتادگی و فوت است.

وی اضافه کرد: در طرح ب، حق بیمه ۱۴ درصد حق دستمزد است که در این طرح علاوه بر بازنشستگی، بازماندگی نیز دیده‌شده و در صورت فوت بیمه‌شده بازماندگان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند؛ حق بیمه این طرح حدود ۷۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم یادآور شد: در طرح ج که ۱۸ درصد حداقل دستمزد است بیمه‌شده از تمام مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند می‌شوند، حق بیمه ماهیانه این طرح ۹۵۰ هزار تومان می‌باشد.

وی بیان داشت: مزیت بیمه دانشجویی در این است که دانشجویان لازم نیست در آن سرانه‌ای برای درمان پرداخت کنند بلکه می‌توانند به جای آن از بیمه پدر یا همسر خود در امر درمان استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در دو بخش بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی با بازرسی های مستمر، استان قم جزو استانهایی است که کمترین سوءاستفاده از آنها صورت گرفته است.

وی از اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به‌عنوان یکی از این اقدام های حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم نام برد که توانست گروه‌های مغفول مانده از بیمه‌های اجتماعی اعم از دانشجویان و زنان خانه‌دار را تحت حمایت این نهاد بیمه‌گر قرار دهد.

وی بیان کرد: تمام مردم استان قم که خدمت سربازی خود را به پایان رسانده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی و انجام مراحل خواسته‌شده، دو سال خدمت سربازی را به سنوات بیمه خود اضافه کنند.

عاشوری خاطرنشان کرد: بخش مهمی از خدمات تامین اجتماعی بصورت غیرحضوری امکان انجام دارد و شهروندان قبل از مراجعه حضوری به شعبه‌های تامین اجتماعی با سامانه ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

تا پایان مرداد امسال، ۲۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قم قرار گرفتند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند.از مجموع بیمه‌شده‌های اصلی تامین اجتماعی در استان ۱۴۹ هزار و ۹۷۰ نفر بیمه شده اجباری هستند که ۵۵ درصد بیمه‌شده‌های اصلی این سازمان را در قم تشکیل می‌دهند.

از دیگر گروه‌های بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی می‌توان به بیمه شده‌های اختیاری با ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر، بیمه شده حرف و مشاغل آزاد با ۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر و رانندگان با ۱۱ هزار و ۴۴۵ نفر اشاره کرد.۴۱۲۳ نفر قالیباف، ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر کارگر ساختمانی، ۱۱۹۸ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، ۳۷ هزار و ۴۹۷ نفر بیمه شده توافقی و سه هزار و ۵۵۹ کارفرمای صنفی دیگر بیمه شده‌های اصلی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قم هستند که از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم  ۸۲۹ هزار و ۱۴۶ نفر است که از این آمار، تعداد ۳۱۴ هزار و ۶۵ نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۵ هزار و ۸۱ نفر بیمه شده تبعی هستند. در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۵۲ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار