فومن دارای دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه‌رودخان است و این هتل در مسیر جاده ماسوله قرار دارد که توجه گردشگران زیادی را خود جلب می‌کند و علاوه بر ایجاد اشتغال تنوع صنعت گردشگری و چای به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 07 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، امروزه با شوک بزرگی بر صنعت چای کشور وارد شده و بسیاری از باغ‌ها چای شمال کشور به نابودی رفته و به جای آنها با تغییر کاربری جایگزین‌هایی مانند ویلا و استخرها و باغ‌های کیوی قد علم کرده و مرگ زود هنگام صنعت چای را رقم زده‌اند.

در دل طبیعت سبز گیلان در انبوه بوته‌های چای فومن هتل بزرگ مزرعه سر بیرون آورد که مجوز تغییر کاربری داشت و طبق اظهارات رئیس هیئت مدیره، این هتل برای احیای صنعت و گردشگری ساخته شد.

رئیس هیئت مدیره هتل مذکور اظهار کرد: فومن دارای دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه‌رودخان است و این هتل در مسیر جاده ماسوله قرار دارد که توجه گردشگران زیادی را خود جلب می‌کند و علاوه بر ایجاد اشتغال تنوع صنعت گردشگری و چای به همراه دارد.

معین سمیع از افتتاح هتل مذکور در آینده نزدیک با حضور سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و گفت: در فاز نخست این هتل 40 سوئیت و اتاق طراحی و ساخته شده که ابعادش از ابعاد استاندارد بین‌المللی بزرگ‌تر و وسیع‌تر است. وی با بیان اینکه این هتل به صورت هتل‌های زنجیره‌ای معین در گیلان و دیگر استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: نگاه‌ها باید فرااستانی و کشوری باشد.

سمیع ادامه داد: در فاز دوم نیز طرح مذکور با مجموعه استخر، سونا و حمام ایرانی به سبک حمام‌های قدیم ایران، سالن آمفی‌تئاتر، زمین گلف و مجموعه ورزشی و تفریحی، استخر روباز ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فاز دوم هتل در زمین جدا از باغ چای ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز دوم هیچ منافاتی با صنعت چای ندارد ضمن اینکه از ظرفیت آبگیری استخر برای آبیاری باغ‌های چای و جاذبه‌های دیداری استفاده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره هتل مزرعه معین با بیان اینکه تعدادی از طرح‌های این هتل تا پایان شهریور سال 94 اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مواردی دیگر برای ادامه ساخت نیازمند مجوز و مکاتبات بوده که با پیگیری در حال انجام است.

وی گفت: با نگاه‌های جدید که در دولت تدبیر و امید به وجود آمده است امیدواریم بیش از پیش توجهات خاص به چنین مجموعه‌هایی بشود.سمیع درباره ساخت مجموعه هتل در باغ چای افزود: این هتل در باغ چای 5 هکتاری با زیر بنای 11 هزار و 146 متر مربع در چهار طبقه ساخته شده که برای ساخت هر متر مربع آن بیش از 2 میلیون تومان هزینه شده و برای 40 نفر در فاز نخست اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع برای 80 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: یک‌هشتم باغ چای به دلیل ساختمان هتل تخریب شده است. رئیس هیئت‌مدیره هتل مذکور با بیان اینکه هتل مزرعه تاکنون به صورت رسمی افتتاح نشده است، تصریح کرد: تاکنون به دلیل موقعیت مکانی و خدمات مطلوب پذیرای آژانس‌های گردشگری و اقامت یک‌روزه مسافران بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: غرفه جداگانه‌ای برای چای و کلوچه فومن در این مزرعه داریم که از بهترین چای حاصل برداشت برگ سبز چای باغ مذکور است. سمیع با اشاره به اینکه برای ساخت این مجموعه هفت میلیارد تومان وام بانکی دریافت کردیم، یادآور شد: کاری را آغاز کردیم که دیربازده بوده اما با سود بانکی آن بالا است. وی با بیان اینکه مدیون صنعت چای هستیم، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نابودی بوته‌های چای علاوه بر معرفی چای ایرانی از گردشگران و توریست‌ها می‌خواهیم به صورت تفریحی چای بچینند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار