مدیر شیلات ایلام:
مدیر شیلات ایلام گفت: دو هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه شیلات استان ایلام فعال هستند
کد خبر: ۱۱۲۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 20 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا سلیمانی با اشاره به اهمیت طرح های شیلات و پرورش ماهی در پشت سد سیمره، اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲۶۵ طرح پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی و تعاونی صیادی است که در این مزارع آبزیانی، چون “قزل آلا”، “کپور” و گونه‌های بومی پرورش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت طرح پرورش ماهی در قفس حدود دو هزار تن است،افزود: برنامه افزایش و توسعه این طرح در دریاچه سد‌های سیمره و دویرج در دست اقدام است و عمده تولید ماهیان سردآبی در “سراب کلم بدره”، “سراب کلان سیروان” و “سراب میمه دهلران” انجام می‌گیرد.

مدیر شیلات ایلام یادآور شد: از ابتدای سال جاری نیز به منظور حمایت از گونه‌های بومی و تداوم اشتغال صیادان بیش از ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی “شیربت” و “بنی” در سد دریاچه سیمره رهاسازی شد.

سلیمانی اضافه کرد: عمده برنامه‌های مدیریت شیلات در استان ایلام توسعه آبزی پروری از جمله پرورش ماهی در قفس در سایر سد‌های استان، مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی به منظور افزایش تولید در واحد سطح، رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی استان و تامین سرمایه در گردش واحد‌ها است.

وی یادآور شد: همچنین از طریق یک شرکت دانش بنیان اجرای طرح نوین آبزی پروری به روش مدار بسته با ظرفیت پرورش ۱۵ تن آبزی و صرفه جویی ۹۰ درصدی آب عملیاتی شده است.

مدیر شیلات ایلام در پایان گفت: دو هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه شیلات استان ایلام فعال هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار