فرمانده انتظامی شهرستان ساری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای افراد ناشناس و مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را از طریق سامانه 110به پلیس گزارش کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸ 18 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/06/1402 تقدیم حضور می گردد.


کشف یک میلیون و 620 هزار نخ سیگار قاچاق در چالوس 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یک میلیون و 620 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد ریال با همکاری ماموران دریابانی استان در چالوس خبر داد . 

سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به خصوص کالاهای سلامت محور ماموران انتظامی شهرستان چالوس با همکاری اطلاعاتی ماموران دریابانی از حمل و جابجایی انواع مواد دخانی توسط فردی در آن شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران در اقدامی اطلاعاتی متهم را که با یک خودروی نیسان ضمن بارگیری کالای قاچاق از سایر استان ها، اقدام به دپو و توزیع آن در این استان می کرد، دستگیر کردند . 

سردارمفخمی از کشف یک میلیون و 620 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزشی بالغ بر 10 میلیارد و 620 میلیون ریال از خودرو و محل دپوی کالای قاچاق توسط متهم خبر داد و اظهار داشت: کالای قاچاق کشف شده به اداره مربوطه تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

این مقام انتظامی در خاتمه با اشاره به این که احتکارکالا  و عرضه کالاهای قاچاق و خارج از چارچوب قانون خصوصا کالاهای سلامت محور منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور و به خطر افتادن سلامت جامعه خواهد شد، از مردم خواست: در صورت شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

آخرین مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصيل پايه دوازدهم 

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبر داد: کليه مشمولان فارغ التحصيل پايه دوازدهم خرداد و شهريور سال1401 حداکثر تا پايان مهرماه 1402 فرصت دارند نسبت به تعيين تکليف خدمتي خود اقدام کنند . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح جزئیات این خبر، گفت: با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مبني بر تأخير در اعلام نتايج نهايي کنکور سراسري و اعلام اسامی پذيرفته شدگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي، مهلت معرفي کليه مشمولان فارغ التحصيل پايه دوازدهم خرداد و شهريور سال1401 که مي بايست برابر تبصره 1 ماده 2 آيين نامه اجرايي معافيت تحصيلي، حداکثر تا پايان شهريور ماه 1402 نسبت به تعيين تکليف خدمتي خود  اقدام کنند به مدت يک ماه تا تاريخ پايان مهر ماه 1402 تمديد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: اين مشمولان در صورت قبولي و یا پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها در نيمسال اول سال تحصيلي (مهر ماه 1402 ) ثبت نام و با احراز شرايط از معافيت تحصيلي بهره مند مي شوند و در صورت عدم قبولي يا عدم ادامه تحصيل موظفند حداکثر تا پايان مهر ماه 1402 براي تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام کنند .

وی، در ادامه فزود: کليه مشمولان قانون خدمت سربازي که برابر ضوابط قانوني براي تکميل ظرفيت و يا شروع به تحصيل در نيم سال دوم بهمن 1402 پذيرفته مي شوند تا پايان مهر ماه 1402مي بايست وضعيت خدمتي خود را تعيين تکليف کنند و پس از اخذ برگ اعزام بدون غيبت با ارائه گواهي قبولي در دانشگاه از تسهيلات تمديد تاريخ اعزام که متعاقباً اعلام خواهد شد بهره مند شده و در صورت اعزام به خدمت نیز با داشتن شرايط قانوني از خدمت ترخيص ترخیص خواهند شد .

کریم پور همچنین اظهار داشت: مشمولان فارغ التحصيل پايه دوازدهم خرداد و شهريور ماه سال1401 داراي برگ آماده به خدمت بدون غيبت به تاريخ يکم مهر ماه يا يکم آبان ماه 1402، مي توانند با ارائه گواهي مجاز بودن انتخاب رشته (سازمان سنجش يا سازمان مرکزي دانشگاه آزاد) به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10)مراجعه و پس از ثبت درخواست تمديد، اعزام خود را تا تاريخ يکم آذر ماه 1402 تمديد کنند .

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در خاتمه بیان داشت: مشمولام گرامی براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir و يا کانال سازمان وظيفه عمومي در پيام رسان هاي داخلي(سروش،ايتا و روبيکا) به نشاني khabaresarbazi@ از آخرين اخبار مربوطه مطلع شوند.

------------------------------------------

دستگیری سارقان حرفه ای مغازه در بابل 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 2 سارق حرفه ای مغازه با 11 فقره سرقت در شهرستان بابل خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد مغازه در شهرستان بابل توسط سرنشینان یک خودروی پژو، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: پس از بکارگیری توان پلیسی تیم ویژه رسیدگی به سرقت، ضمن بررسی های میدانی و جمع آوری آثار و ادله وقوع جرم سرنشینان خودروی مورد نظر را شناسایی کردند .

سرهنگ قیصری، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در اقدامی غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان در یکی از شهرستان های همجوار آن شهرستان دستگیر کردند .

وی با بیان این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت مغازه در محورهای بابل به بهنمیر و بابل به قائمشهر اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .

------------------------------------------

توقیف خودروی قاچاق توسط ماموران پلیس راه مازندران 

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از توقیف خودروی تويوتا لندکروز قاچاق توسط ماموران پليس راه در محور چالوس – کرج خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت پليس راه مستقر در محور چالوس – کرج حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی تویوتا لندکروز با پلاک دست نویس مشکوک شدند .

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: پس از استعلام به عمل آمده از سامانه های هوشمند پلیسی ، خودروی مورد نظر که فاقد هرگونه مدارک قانونی بوده است توقیف شد .

سرهنگ جهان تاب با بیان این که  در بررسی مدارک شناسایی نیز مدارک ارائه شده این خودرو جعلی بوده است، اظهار داشت: راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی و انتظامی معرفی و خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل شد .  

------------------------------------------

دستگيري 2 سارق منزل با 10 فقره سرقت در شهرستان نور 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري 2 سارق منزل با 10 فقره سرقت در عمليات ماموران پلیس آگاهی آن شهرستان حين سرقت خبر داد . 

سرهنگ " علی اکبر قلی پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نور در پی خبر واصله از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی به اینکه افرادي مشکوک وارد حیاط منزلی در این شهرستان شدند بلافاصله به محل اعزام شدند.

وي در ادامه گفت: متهمان که به محض رويت ماموران قصد متواري شدن از محل را داشتند با هوشياري و اقدام به موقع ماموران دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور تصريح کرد: متهمان در تحقيقات اوليه ضمن اعتراف به سرقت از این منزل  به 10 فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کردند و  پس از تشکيل پرونده براي انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفی شدند.

سرهنگ قلی پور در پايان خاطر نشان کرد: پليس با تمام توان در مقابل سارقان و مخلان نظم و امنيت جامعه ايستاده و اجازه جولان به آن ها را نخواهد داد و از شهروندان انتظار می رود، ضمن رعايت هشدار هاي انتظامي موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری سارق آهن آلات در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی " ساری " از دستگیری سارق کشف نیم تن آهن آلات سرقتی از یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده"در تشريح اين خبر گفت: ماموران پاسگاه گرماب در حین گشت زنی در سطح حوزه به یک خودروی نیسان ، حامل چوب و آهن آلات مظنون و آن را متوقف کردند.

وی از کشف نیم تن آهن آلات سرقتی در بازرسی از خودروی مئرد نظر خبر داد و اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به سرقت آهن آلات در شهرستان های سمنان و ساری اعتراف کرد .

سرهنگ حسن زاده در ادامه اظهار داشت: متهم ضمن اقرار به 4  فقره سرقت در شهرستان ساری پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای افراد ناشناس و مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را از طریق سامانه 110به پلیس گزارش کنند.

------------------------------------------

کشف 6 میلیاردی اموال مسروقه و دستگیری سارقان در بهشهر 

سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری 2 سارق ابزار یراقی از واحد صنفی و کشف 6 میلیارد ریالی اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان در عملیات ماموران پلیس خبر داد. 

سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی سرقت از یک واحد صنفی فروش ابزار و یراق، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار