رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مرودشت از کشف وضبط ادوات ماهیگیری غیرمجاز در دریاچه سد درودزن خبر داد و گفت : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره حین گشت وکنترل شبانه روزی دریاچه سد درودزن مقدارزیادی تور ماهیگیری غیر مجاز کشف وضبط کردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 23 August 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: حسنی با اشاره به اینکه تعدادی از ماهی ها وپرندگان موجود دراین تورها و دام نیز رها شدند اضافه کرد : تعدادی قلاب ماهیگیری غیرمجاز نیز دراین ماموریت کشف و ضبط شد وبرای ادوات مکشوفه تشکیل پرونده گردید تا ازطریق مراجع قضایی پیگیری شود.

رییس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مرودشت در پایان گفت مسیرهای دسترسی به در یاچه سد درود زن می بایست با همکاری سازمان آب منطقه ای استان فارس بسته شود تا شکارچیان غیر مجاز به راحتی دسترسی به این منطقه نداشته باشند.

 

 

این مقام مسوول با اشاره به آسیب هایی که صید غیر مجاز به چرخه زیستی ماهیان این دریاچه می زند ادامه داد: فصل تخم‌ریزی ماهی‌های تالاب و دریاچه درودزن از اوایل اسفند تا اواسط خرداد است و تورکشی و صید غیر مجاز به ویژه در این ماهها و در این فصل باعث از بین رفتن ماهی‌ها و ضربه به چرخه زیستی منطقه می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه منطقه سد درودزن یکی از معدود مناطقی است که امکان رشد و پرورش ماهی مثل کپور وجود دارد. اضافه کرد: و بعضی از جوامع محلی ساکن در این منطقه از طریق صید همین ماهی‌ها امرار معاش می‌کنند اما برخی افراد از شرایط پیش آمده سواستفاده کرده و شروع به تورکشی غیرقانونی و صید ماهی‌ها در فصل غیرمجاز می کنند که این موضوع برای دوستداران طبیعت خیلی نگران‌کننده است.

شایان ذکر است در یاچه سد درودزن یکی از دخایر آب شرب استان بوده و درشمال غربی شهرستان مرودشت قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار