رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت از دستگیری شکارچیان متخلف در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: نیروهای یگان حفاظت این اداره حین گشت وکنترل در ارتفاعات منطقه شکارممنوع کوه خرسی به دو گروه شکارچی برخورد وپس از درگیری موفق به دستگیری آنها شدند.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 15 August 2023

تابناک فارس به نقل از گیتی آنلاین: یوسف حسنی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: از شکارچیان دو قبضه اسلحه ساچمه زنی وسه قطعه کبک کشف وضبط شد وکومه های ساخته شده مجاور چشمه ها تخریب گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت همچنین گفت: پرونده تخلف شکارچیان تشکیل واز طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

حسنی ادامه داد: متاسفانه گونه های جانوری همواره به دلیل نبود فرهنگ شکار و کشتار بی رویه جانوران و از طرفی ورود انسان به منطقه امن زیستگاه حیات وحش در معرض خطر قرار دارند. تلف شدن حیواناتی همچون خرس گاهی به دلیل تصادفات جاده ای و گاهی هم به دلیل شکار از مواردی هستند که انتقاد بسیاری از طرفداران محیط زیست را به همراه داشته اند.

شایان ذکر است منطقه شکارممنوع کوه خرسی با گونه شاخص خرس قهوه ای، دارای ۱۶۶هزار هکتار مساحت و در شهرستانهای مرودشت، پاسارگاد و اقلید واقع شده است.

برچسب ها: شکارچی ، متخلف ، دستگیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار