فرماندار دیلم با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: خبرنگاران باید روایتگری صحیح از انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 13 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از مهر، محمد اسدی صبح یکشنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه به ویژه شهید صارمی اظهار داشت: در برهه کنونی که دشمن با بهره گیری از رسانه‌ها، ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی خود جنگ نرم و روایتی را علیه نظام اسلامی به راه انداخته و تلاش در ناامید کردن مردم و ضربه به نظام و انقلاب دارد، همه باید برای روشن کردن ذهن جامعه یا همان جهاد تبیین تلاش کنند.

فرماندار دیلم افزود: یکی از گروه‌های مهمی که می‌توانند مردم را با واقعیت‌ها و توطئه‌های دشمنان آشنا و توجیه کنند خبرنگاران هستند که باید نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاران شغل مقدس است گفت: سلاح خبرنگاران دوربین‌ها و قلم‌های آن‌ها است و باید با قلم شیوا و نگاه تحلیل گرانه خود در برابر توطئه‌های دشمنان بایستند و روایت‌های صحیح را از روایت اشتباه و غلط برای مردم روشن می‌کنند.

فرماندار دیلم با بیان اینکه استعمار امروز، استعمار «فرانو» است گفت: در این استعمار دشمن با اسلحه سخت، چکمه و تفنگ به میدان نمی‌آید بلکه برای تسلط بر افکار عمومی به میدان آمده تا ذهن‌ها، افکار جوانان ما را مدیریت کند.

وی گفت: در این زمینه خبرنگاران باید روایتگری صحیح از انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند و مردم و جوانان را آگاه کنند و در جامعه امید آفرینی کنند.

لزوم رعایت منشور اخلاقی توسط خبرنگاران

فرماندار دیلم با اشاره به فرمایشات معظم انقلاب پیرامون تنظیم خبر آسان بیان کرد: به تعبیر فرمایش رهبری خبر باید زیبا و قابل فهم برای عموم مردم باشد و همه بتوانند اقشار جامعه از آن بهره ببرند.

وی تاکید کرد: احکام شرعی و اخلاقی حوزه خبرنگارانی توسط خبرنگاران را مطالعه و بررسی و منشور اخلاقی رسانه‌ای را رعایت شود.

وی گفت: خبرنگاران هر مطلبی را منتشر نکنند و قبل از آن تحقیق و از منابع موثق اطلاعات لازم را که در خبر نیاز است، بگیرند و تلاش کنند که خبر‌ها به توسعه و رشد جامعه و شهرستان کمک کند.

برنامه‌های هفته دولت اطلاع رسانی شود

فرماندار دیلم با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال برنامه‌ها و پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان برنامه ریزی و پیش بینی شده است که افتتاح یا اجرا خواهند شد و خبرنگاران می‌توانند با انتشار این اخبار در جامعه امید آفرینی کنند.

وی گفت: از همه خبرنگاران شهرستان درخواست می‌کنیم تا اخبار و برنامه‌ها و پروژه‌های هفته دولت را به طور کامل و به نحو مناسب پوشش و به مردم اطلاع رسانی کنند.

فرماندار دیلم با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: از تمام اقشار و گروه‌ها و طیف‌های فکری و سیاسی و جوان‌های خوش فکر و باسواد دعوت می‌شود که در این عرصه سازندگی کشور حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: مجلس خانه ملت است و تمام جوانانی که فکر می‌کنند به نوعی می‌توانند در این عرصه به نظام کمک و خدمتی به مردم داشته باشند ثبت نام و مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در این برهه مشارکت عمومی مردم در ثبت نام و مشارکت پرشور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افرادی اصلح با رعایت اصول رقابت، سلامت، امنیت و شرکت گسترده که رهبری نیز بر آن تاکید فرموده‌اند حائز اهمیت است لذا خبرنگاران در این زمینه اطلاع رسانی کنند و تبلیغات سو دشمنان را خنثی کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در دعوت از مردم و اطلاع رسانی افراد برای ثبت نام در انتخابات ادامه داد: با توجه به اهمیت انتخابات و وقت کم باقی مانده، از خبرنگاران انتظار می‌رود که برای دعوت به ثبت نام و مشارکت مردم در انتخابات تلاش و همکاری کنند.

حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه در شهرستان دیلم نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی است گفت: از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی و افراد متمکن این شهرستان دعوت می‌شود تا در حوزه صنعت، اقتصاد و توسعه شهرستان دیلم سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

وی گفت: سرمایه گذاری در امر اقتصاد و توسعه می‌تواند برای افزایش اشتغال، حل مشکلات جوانان، رونق منطقه کمک زیادی کند و از این سرمایه گذاری‌ها در شهرستان استقبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار