رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه یکی از مشکلات خوزستان عدم ثبات مدیریت است، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات خوزستان حل شود، به ثبات مدیریت نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 02 August 2023

سیاوش محمودی در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه (۱۰ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در دو سالی که از دوره ششم شورای شهر اهواز گذشت، دو سه محور اصلی جزو کار مجموعه شورا بود. اهواز در دوره‌های مختلف ضربه خورده و به جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف نرسیده که یکی از دلایل اصلی این مساله، نبود ثبات مدیریت بوده است.

وی افزود: یکی از استانداران سابق که به اصرار رئیس جمهور وقت سمت را پذیرفته بود گفته است که یکی از مشکلات خوزستان نبود ثبات مدیریت است. اگر می‌خواهیم مشکلات خوزستان حل شود، به ثبات مدیریت نیاز داریم.

محمودی بیان کرد: اگر شهرها و استان‌هایی رشد کرده‌اند و به عنوان نمونه مطرح می‌شوند، ثبات در مدیریت داشته‌اند بنابراین یکی از شعارهای همه اعضای شورای شهر از ابتدای دوره، ثبات در مدیریت بود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی دیگر از نکات مورد تایید حرکت در مسیر خدمت‌رسانی و فسادستیزی، از طریق اصلاح فرآیندها بوده است. از طرف دیگر آنچه می‌تواند یک مجموعه را ارتقاء دهد، نیروی انسانی آن مجموعه است و باید در راستای بالا بردن بهره‌وری، آموزش و توانمندسازی حوزه منابع انسانی در شهرداری کار شود.

بیشتر:

برای حفظ انسجام شورای شهر اهواز، کاندیدای ریاست نمی‌شوم

محمودی بیان کرد: یکی دیگر از نکات مورد تاکید اعضای شورای شهر، هم‌افزایی بین مجموعه‌های خدمات‌رسان شهر است. به اذعان افرادی که در مجموعه شورا حضور دارند، در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، مدیران ارشد در صحن شورا حضور پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد جایگاه شوراهای شهرها عنوان کرد: قانون شوراها در بسیاری از جاها مشکلاتی دارد که باید مجلس شورای اسلامی و دولت به جد اصلاح این قوانین را دنبال کنند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه شوراها با مسائل روزمره مردم سر و کار دارند، اگر درست به وظایف خود عمل کنند، اعتماد عمومی و رضایت‌مندی در مردم ایجاد می‌شود و این موضوع در تحکیم نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی نقش اساسی دارد.

محمودی بیان کرد: شوراها نسبت به بسیاری از مجموعه‌های حاکمیت عمر کوتاهی دارند و قطعا اشکالات در کار وجود دارد و باید همه به رفع اشکالات کمک کنند تا شورا به بلوغ و بالندگی خود برسد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار