یک گزارش جدید می‌گوید برای زنان باردار بهتر است که نوشیدنی‌های کافئین دار را کم مصرف کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 29 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر دیوید نلسون، تهیه کننده گزارشی جدید در مرکز پزشکی "ساوث وسترن" دانشگاه تگزاس هشدار داده است که محتوای کافئین موجود در نوشابه‌های انرژی زا بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم در هر قوطی یا بطری است؛ در حالی که زنان باردار نباید بیش از ۲۰۰ میلی گرم در روز مصرف داشته باشند.

اگرچه هیچ ارتباط ثابتی بین زایمان زودرس یا سقط جنین و مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری وجود ندارد، اما رابطه بین مصرف زیاد کافئین و پیامد‌های نامطلوب بارداری بحث‌برانگیز است.

قوطی‌های نوشابه با طعم کولا حاوی ۳۴ میلی گرم کافئین، کولا‌های رژیمی حاوی ۴۶ میلی گرم، شبنم کوهی حاوی ۵۴ میلی گرم و یک فنجان قهوه حاوی کمتر از ۱۰۰ میلی گرم کافئین است.

نلسون راه‌های بدون کافئین را برای افزایش انرژی و فعالیت در دوران بارداری پیشنهاد کرده که از جمله آن ها ورزش منظم، خوردن غذا‌های سالم، نوشیدن آب زیاد، استراحت یا چرت زدن و پیروی از برنامه خواب منظم است.

وی گفت: کاهش تدریجی مصرف کافئین در طول چند هفته قبل از برنامه ریزی برای باردار شدن، یا زمانی که متوجه بارداری خود می‌شوید، به جلوگیری از علائم ترک کافئین مانند سردرد کمک می‌کند.

مطالعاتی که بر اساس این گزارش تهیه شده اند، نشان می‌دهند که کافئین در ۳ ماه اول بارداری بر رشد جنین تأثیری ندارد؛ اما با هشدار نسبت به ادامه مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا پس از حاملگی، خواستار کاهش تدریجی مصرف آن شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار