نماینده مردم مجلس تاکید کرد: قیمت‌هایی که امروز مونتاژکاران بر خودروهای تولیدی خود می‌گذارند، داد مجلس، دولت و همه مردم را در آورده است و اگر قانون واردات خودرو به درستی اجرا شود، این شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای حفظ مشتریان خود، نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 24 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: «جلال رشیدی کوچی»  افزود: متاسفانه شوراهای دیگری در حوزه‌های تقنینی و اجرایی در سطح کشور داریم که فراقوه‌ای عمل می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح‌کرد: همین مساله و وجود شوراهایی که پاسخ‌گو نیستند، شاید یکی از ایراداتی است که سبب شده برخی مسائل کشور اینقدر پیچیده شوند و راه‌حلی برای آنها نباشد.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه گذشته (۲۵ تیر)‌ رئیس‌جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است، معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مأمور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

با این حال، شورای رقابت در یک اقدام عجیب به جای حمایت از منافع مردم و مصرف‌کنندگان،‌ جانب شرکت‌های مونتاژکار را گرفت و از گرانی محصولات این شرکت‌ها دفاع کرد.

قانون واردات خودرو اجرایی شود

رشیدی‌کوچی در ادامه بیان‌داشت: به نظر می‌رسد مسیری که در حال طی کردن آن هستیم، اشتباه است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم موضوع خودرو و «قیمت‌های فضایی» آنها (چه خودروهای وارداتی که تا ۲۰۱۷ وارد کشور شده اند و چه خودروهای مونتاژی که این روزها بحث درباره نحوه قیمتگذاری ‌آنها در شورای رقابت بالا گرفته)، به نفع مردم تمام شود و آحاد جامعه بتوانند از آنها استفاده کنند، باید قانون واردات خودرو (صفر و کارکرده) به درستی عملیاتی و اجرایی و واردات با سود و تعرفه‌های معقول انجام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قیمت‌هایی که امروز مونتاژکاران بر خودروهای تولیدی خود می‌گذارند، داد مجلس، دولت و همه مردم را در آورده است و اگر قانون واردات خودرو به درستی اجرا شود، این شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای حفظ مشتریان خود، نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار