سخنان‌قابل تامل سارا فلاحی ؛
بهتر است نخبگان استان بجای یقه گیری از مدیران استان ،ایام اربعین پیش رو را به فرصتی برای تبیین این موضوع مهم و مجاب نمودن مدیران ارشد کشوری تبدیل نمایند ،چرا که یقه ای که باید بدرستی گرفته شود در استان پیدا نمی شود و خارج از جغرافیای ایلام قرار دارد و برخی اشتباها یقه ها را در استان چسبیده اند.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 23 July 2023

تابناک ایلام::سارا فلاحی گفت: متناسب با نیازهای ما اتفاقات مثبتی حادث نشده اما این حداقلی هم به واسطه نقش نظارتی نماینده و تربیون ایلام در مجلس شورای اسلامی بوده است.

فلاحی ادامه داد :وقتی راه آهن ایلام که در سال ۹۹ وقبل از ورود ما به مجلس فقط ۸ میلیارد تومان اعتبار داشته باشد و امروز به مرحله تجهیز کارگاه رسیده این یعنی کار شده است.

وی افزود :ما بعنوان یک تیم فوتبال هستیم وقتی جای عده ای خالی است من باید جای آنها را پُر کنم.

اگر بخواهیم عملکرد استاندار و مجموعه مدیریتی استان در خصوص اجرایی نمودن طرح عمرانی را به قضاوت بنشینیم ، موضع دکتر فلاحی میتواند منصفانه ترین و علمی ترین مبنا برای قضاوت قرار گیرد.

در خصوص بررسی طرح های عمرانی استان در حوزه های زیرساختی ،آنچه را که به وضوح قابل عیان است ،مجموعه مدیریتی استان به ترتیبی با واگذاری پیمان ها ،مانع از تعطیلی و رکود طرح های عمرانی شده اند.

در شرایطی که کشور از نظر منابع مالی و اعتباری شرایط مناسبی را پشت سر نمی گذارد ،اما با این حال استاندار ایلام توانسته است از طریق رایزنی های گسترده ،منابع اعتباری بخش قابل توجهی از طرح های عمرانی استان را تامین کند .

هر چند این منابع اختصاص یافته متناسب با میزان طرح های عمرانی تعریف شده نبوده ،اما بخش قابل توجهی از این طرح چه بصورت نسیه و چه تضمین دولتی با فروش اوراق مسیر رو به جلویی را تجربه کرده اند.

احداث جاده دسترسی بیمارستان رازی ایللم بعنوان یک مطالبه مهم مردم و رسانه ها ،احداث پل های شماره ۱ و ۲ اربعین ،راه مواصلاتی و پل های مسیر ارتباطی ایللم مهران از این دست طرح ها می باشند.

از اینرو میتوان اینگونه برداشت کرد که با وجود کمبود منابع مالی دولت چنانچه بخواهیم عملکرد استان در حوزه زیرساختی را متناسب با وضعیت مالی کشور در معرض قضاوت قرار دهیم ،نمره مجموعه مدیریت استان مطلوب قلمداد می شود .

بدیهی است اجرای طرح های عمرانی جز از طریق تزریق  منابع مالی در سطح کلان کشور امکانپذیر نبوده و با دست خالی نیز با توجه به گرانی سرسام آور مصالح و خدمات ،پیش بردن یک طرح چندان کار آسانی به حساب نمی آید.

سخنان اخیر سارا فلاحی که با تبیین این واقعیت که استاندار بدون پول نمیتواند معجزه کند ،مبنایی منصفانه برای قضاوت عملکرد ایشان در حوزه اجرای طرح های زیر ساختی است ‌.

صرفنظر از این گفته نماینده استان در مجلس که میتواند پاسخ بخش قابل توجهی از نقدها در این حوزه به حساب آید ،اما در حالی که  طرح های عمرانی حوزه اربعین در استان روند رو به رشدی را نشان می دهد این موضوع  بیانگر استفاده حداکثری مدیریت استان از منابع مالی حداقلی کشور بعنوان نمره ای مطلوب در کارنامه مدیریتی استان در حوزه های زیر ساختی قلمداد میشود.

یادمان باشد که اجرای خط ریلی استان مطالبه منطقی و به حق مردم استان محسوب می شود که دوره های مختلف مجلس و چند دوره ریاست جمهوری همیشه درباره آن بعنوان یک وعده دهن پرکن سخن به میان آورده اند.

اما اجرای طرحی به این بزرگی نه فقط با شعار بلکه همت والایی را در سطح کلان کشور می طلبد که در عمل با تزریق اعتباری شاخص ،شاهد اجرایی شدن آن درسطح استان باشیم .

این نکته را نباید از یاد ببریم مدام که اعتبار خاص این طرح بزرگ ملی از سوی رده های شاخص ملی در اختیار استان قرار نگیرد ،استاندار و مدیران کل که سهل است ،تمامی مردم استان هم قدرت اجرای ده کیلومتر از این طرح بزرگ هزینه بر را نخواهند داشت..

از اینرو بهتر است نخبگان استان بجای یقه گیری از مدیران استان ،ایام اربعین پیش رو را به فرصتی برای تبیین این موضوع مهم و مجاب نمودن مدیران ارشد کشوری تبدیل نمایند ،چرا که یقه ای که باید بدرستی گرفته شود در استان پیدا نمی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار