مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: سه هزار و ۷۷۶ طرح عمرانی و خدماتی امسال در روستاهای خوزستان در دست اجرا است که این میزان طرح بی‌سابقه است.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ 20 July 2023

مرتضی باوی روز پنجشنبه در همایش گردهمایی دهیاران شهرستان اهواز در محل استانداری خوزستان بیان کرد: امسال ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی به دهیاری‌های استان واریز شده که از محل این اعتبار این میزان طرح در روستاهای استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه خدماتی که در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در روستاها انجام شده شاخص هستند، افزود: ۷۵۰ طرح روستایی در سال ۱۴۰۰ و یکهزار و ۵۶ طرح در سال گذشته در روستاهای استان بهره برداری شدند.

باوی گفت: دهیاران با اعتبار خوبی که در اختیار دارند در بحث خرید ماشین آلات و بهسازی روستاها با توجه به اعتباراتی که برای آن‌ها واریز شده به طور جدی ورود کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی یکسری اعتبارات دارند که جوابگوی وسعت و مشکلات استان نیست؛ چهار هزار و ۴۰۰ روستا در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار روستا دهیاری دارند و باقی فاقد دهیاری هستند

وی با بیان اینکه خدمات رسانی در روستاهای فاقد دهیاری سخت تر و ضعیف تر است، افزود: محدودیت اعتبارات باعث ضعف در خدمات رسانی می‌شود.

باوی گفت: بحث اصلاح شبکه آبرسانی داخلی روستاها تا سال گذشته از بودجه حذف شده بود که در بودجه امسال این ردیف دوباره اضافه شد و به طور قطع شاهد اقدامات خوبی در این بخش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خدمات بسیار خوبی در حوزه آبرسانی به روستاها در حال انجام است، افزود: شبکه فرسوده لوله‌های آبرسانی در روستاها باعث افت فشار آب و مشکلات دیگری در مسیرهای دسترسی روستایی می‌شود.

ضرورت ایجاد سازمان روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه در مدیریت روستاها با مدیریت چندگانه مواجه هستیم؛ هر دستگاهی خود را برای توسعه روستای سهیم می‌داند و این چندگانگی باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی افزود: انتظار داشتیم که سال گذشته سازمان روستایی برای یکپارچه سازی مدیریت امور در روستاها ایجاد شود؛ از نماینده‌ها خواستاریم این موضوع را پیگیری کنند تا مدیریت واحد در روستاها ایجاد شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار