مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای بیش از یک هزار و ۷۰۰ دوره مهارتی رایگان برای دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 19 July 2023

شهرام ملایی‌هزاروندی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره‌های مهارت‌آموزی رایگان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ۳ هزار و ۱۹۶ نفر از جوانان و نوجوانان در قالب ۱۴۰ هزار ۱۰۱ نفر ساعت در رشته‌های مختلف مهارتی مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح تابستانه مهارت، گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی بین آینده‌سازان کشور است، ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مناسب شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، استعدادسنجی، رغبت سنجی و سنجش تیپ شخصیتی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل و ... از مهمترین اهداف اجرای طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: جامعه هدف این طرح ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال هستند. این افراد از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و از سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز، آموزش‌های مهارتی را کسب می‌کنند.

ملایی هزاروندی با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های مهارتی این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی و مهارتی، عنوان کرد: برای اجرای این طرح ۵۵ کارگاه آموزشی و حدود ۱۳۰۰ آموزشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته برگزار می‌شوند، افزود: نوجوانان قبل از ورود به دانشگاه یا دوره سربازی و بازار کسب و کار و ... با گذراندن این طرح مجهز به یک مهارت متناسب با نیاز بازار کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و آموزشگاه‌های آزاد اجرا می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار