ظريف:
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: ظريف در نشست امروز اين کميسيون گفت که به نظر مي‌رسد اوباما نه براي دست دادن با من بلکه براي دست دادن با رئيس جمهور روحاني برنامه‌ريزي کرده بود.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 14 October 2015
تابناک بوشهر: سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: ظريف در نشست امروز اين کميسيون گفت که به نظر مي‌رسد اوباما نه براي دست دادن با من بلکه براي دست دادن با دکتر روحاني برنامه‌ريزي کرده بود؛ پس دست دادن من با رئيس جمهور آمريکا اتفاقي بود اما آنها براي رو به رو شدن با رئيس جمهور ايران برنامه داشتند که البته ميسر نشد.

به گزارش آریا، نوذر شفيعي  در تشريح نشست امروز کميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به حضور وزير امور خارجه براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان مجلس، تصريح کرد: در اين نشست سؤال مقيمي نماينده بهشهر و نکاء و گلوگاه درباره علت دست دادن وزير امور خارجه با رئيس جمهور آمريکا مطرح شد که ظريف در پاسخ اعلام کرد که معمولا روساي جمهور پس از سخنراني ، صحنه را ترک مي‌کنند. اوباما هم پس از سخنراني خود، جلسه مجمع را ترک کرد.
شفيعي گفت: ظريف در اين جلسه تصريح کرد بنابراين دست دادن من با اوباما رسم ادب اسلامي بود چرا که رئيس جمهور آمريکا به طرف من آمد و دست داد.

به گفته ظريف اين کار ، مجموعا يک دقيقه طول کشيد، از طرف ديگر اوباما گفت که در خصوص برجام زحمت زيادي کشيده شده و بايد در اجراي آن کوشا باشيم.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، گفت: در اين نشست همچنين قاضي زاده هاشمي در سؤال خود مطرح کرد که چرا کشتي نجات که قرار بود به کمک مردم يمن بشتابد، از پهلو گرفتن در بندر الحديده خودداري کرد و به سمت جيبوتي رفت؟ گفته مي شود تماس تلفني آقاي کري وزير خارجه آمريکا با شما باعث اين کار شد.

شفيعي اضافه کرد: ظريف در پاسخ به اين سؤال تأکيد کرد که هيچ تماس تلفني بين من و کري در اين ارتباط صورت نگرفت. انحراف مسير کشتي نجات از بندر الحديده به سمت جيبوتي يک تصميم کاملا داخلي بود و موضوع از قبل برنامه‌ريزي شده بود. تنها تماس تلفني که در ارتباط با کشتي نجات با من گرفته شد، تماس دبيرکل سازمان ملل متحد بود که من هم نپذيرفتم. ايشان از همان ابتدا تقاضا داشتند که کشتي نجات اعزام نشود. ارتباط ما و آمريکا فقط محدود به مسائل هسته اي است و درباره هيچ موضوع ديگري مذاکره نمي‌کنيم.

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره سؤال نديمي نماينده مردم لاهيجان از ظريف، گفت: نديمي در نشست امروز گفت که چرا در فرودگاه‌هاي عربستان از تيم‌هاي فوتبال ايران انگشت نگاري به عمل مي‌آيد؟  ظريف هم در پاسخ گفت رفتار کشورها در روابط بين الملل مبتني بر اصل رفتار متقابل است. اگر سعودي‌ها انگشت نگاري کردند ما هم از ورزشکاران آن‌ها انگشت نگاري کرديم.

وي تصريح کرد: در مجموع شش سوال از وزير خارجه پرسيده شد که در نهايت قادري، خانم طبيب زاده نوري، قاضي زاده هاشمي و نديمي قانع شدند ولي آقايان مقيمي و قاضي پور قانع نشدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار