شورا و دهیار تجلی مشارکت مردم است
فرماندار سنندج گفت: شوراها و دهیاران تجلی مشارکت مردم هستند و همین مشارکت باعث افزایش سرمایه اجتماعی و پیشرفت امور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 07 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، حسن عسکری در همایش روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان سنندج اظهار داشت: دهیاران سرپنجه‌های دولت و حلقه‌های میانی میان مردم و دولت به شمار می‌آیند.
وی با بیان اینکه نگاه ما به روستاها نگاهی استراتژیک است، افزود: توسعه روستاها باعث توسعه شهری هم می‌شود فلذا اگر روستاها از توسعه جا بمانند، مشکلات آن در شهر هم ادامه پیدا می‌کند.
عسکری اذعان کرد: امروز حاشیه‌نشینی، مدیریت شهری را دچار چالش کرده است و این مشکلات است که باعث کم توجهی به روستاها شده، البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه به روستاها شده و خدمات و زیرساخت‌های لازم انجام شده است. 
وی تاکید کرد: البته با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و هنوز بخش زیادی از روستاها در زمینه آب شرب و جاده مشکل دارند.
فرماندار سنندج در ادامه گفت: با وجود اینکه جمعیت روستاها ۲۰ درصد جمعیت شهری است اما در سال گذشته دو سوم اعتبارات شهرستان به توسعه زیر‌ساخت‌های روستاها اختصاص یافت.
عسکری تاکید کرد: آبادی روستاها باعث ماندگاری جوانان شده و در نتیجه بخش زیادی از آسیب‌های شهری کاهش می‌یابد‌.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها نماینده عالی دولت در روستاها هستند، گفت: به نوعی می‌توان گفت، دهیاران رئیس جمهور روستا هستند، مردم تمام مشکلات و مسائل را به این افراد منتقل می‌کنند. 
عسکری با اشاره به اینکه سختی کار دهیاران و مشکلات  رادرک می‌کنیم و به آن واقف هستیم، خاطرنشان کرد: دهیار فقط مسئول عمران روستا نیست بلکه در تمام زمینه‌ها اعم از مسائل اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی مسئولیت دارند. 
فرماندار سنندج یکی از راه‌های جذب منابع دهیاری‌ها را تثبیت جمعیت در روستاها دانست و گفت: دهیاران در فکر درآمد پایدار باشند و با تلاش در این زمینه کمک کنند که مشکلی به وجود نیاید.
وی تاکید کرد: شوراها و دهیاران تجلی مشارکت مردم هستند و همین مشارکت باعث افزایش سرمایه اجتماعی و پیشرفت امور می‌شود.
عسکری به اهمیت انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: نماینده در مجلس برای قطار پیشرفت کشور ریل‌گذاری می‌کند، دهیاران می‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند و با آگاه‌سازی مردم را میزان مشارکت را بالا ببرند.
وی با بیان اینکه روستاهای شهر سنندج پتانسیل خوبی برای توسعه گردشگری دارند، گفت: ظرفیت بزرگی در روستاها نهفته است و می.توانیم  از آن برای توسعه زیرساخت‌ها و اقتصاد بهره بگیریم.
فرماندار سنندج گفت: رعایت مسائل زیست‌محیطی در کنار عمران و توسعه واجب است چون نسبت به آیندگان مسئول هستیم.
وی افزود: دهیاران باید در برابر مشکلات روستا مطالبه عمومی ایجاد کنند و از کار های مخرب جلوگیری کنند.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه رعایت قانون برای همه فرض است، گفت: عوارض بر اساس مصوبات خود شوراهاست و باید طوری تنظیم شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ما مجری قانون هستیم و نمی‌توانیم قانون‌شکنی کنیم، افزود: هر جایی مشکلی پیش می‌آید در چهارچوب قانون برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار